Toon posts:

hardware informatie via mac adres

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal ik ben op het moment aan het uitzoeken hoe ik de hardware informatie van een pc uit kan lezen over het netwerk zonder dat die nog is geinstalleerd. Ik zat zo te denken van misschien kan het via het mac adres of zit ik helemaal verkeerd en is er een andere mogelijkheid...

Maar nu dan het volgende hoe kan je naar de BIOS van een computer connection via het mac adres? Ik heb al wel gezocht op google op mac adres en connection thru mac address maar ik kon niet echt veel vinden, alleen een uitleg wat een mac adres nou precies is :P

Hopelijk weten jullie het! Het zal vast wel mogelijk moeten zijn :*)

Verwijderd

Laat ik je maar uit je droom halen, dit gaat je niet lukken. En lees eens over de OSI-layers ;) vooral layer 1 en 2 zijn voor jou interessant ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eeh MAC-adres is de representatie van de geheime code waarmee de NSA in je computer kan kijken. Die mag je dus absoluut niet naar buiten laten lekken.

Maar serieus: het enige wat je uit een MAC-adres kan halen is welk bedrijf de netwerkkaart gemaakt heeft. De helft ervan is namelijk een ID van de manufacturer, de rest is gewoon het sequence nummer. De eerste kaart krijgt 000001, de tweede 000002, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Kan niet, je hebt een stukje client/server software nodig om remote zaken te kunnen uitlezen. (of een speciaal stukje hardware hiervoor als die bestaat).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus jullie zeggen dat het onmogelijk is om hardware informatie via het netwerk uit te lezen voordat een pc is geinstalleerd?

EDIT: als het niet mogelijk is via het netwerk.. is het dan wel mogelijk via een diskette die je in de pc doet en dat die dan netjes de hardware weergeeft op het scherm?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 00:35 ]

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het makkelijkst is denk ik booten met een linux live cd (ubuntu ofzo) en dat een lspci doen. Dat geeft alle pci kaarten aan die in het systeem zitten. Ook kun je in je post scherm kijken (op pause drukken mocht dat te snel voobij gaan) om te zien wat er in het systeem aanwezig is. Verder kun je in het bios nog wat informatie vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door sunoke op 18-06-2007 01:35 . Reden: pci kaarten ipv kaarten ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-03 21:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja, via een diskette kan je wel enige informatie over de PC verkrijgen, maar met welk programmatje dat kan mag je zelf uitzoeken.
Een linux live-CD is ook een optie. Dan kan je over het algemeen meer dan genoeg informatie uit het systeem krijgen.

Suc6 met je verdere zoekwerk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.