Toon posts:

Computer geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.012 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer geeft van de een op de andere dag geen beeld meer. Ik heb hem gisteravond gewoon uitgeschakeld, maar vanmorgen had ik geen beeld meer. Ik heb met een P3 een paar dingen getest, zodat ik wat dingen uit kan sluiten, maar nu weet ik niet meer wat ik nog meer kan doen.

Gegevens:
Amd Athlon 3000
1024MB
Asus K8N
Geforce 6800

Ik heb al een CMOS clear gedaan. Verder ligt het niet aan de monitor of bekabeling.

Als ik de computer aanzet, krijg ik de indruk dat er verder ook niets gebeurd. De fan van de koeler, voeding en videokaart gaan weliswaar lopen, maar ik hoor verder helemaal niets, geen piepje ofzo en ook geen windowsmuziek naar verloop van tijd.
Ik heb al een andere voeding geprobeerd maar dit maakte niet uit, verder heb ik ook een andere videokaart geprobeerd zonder succes.

Wat verder nog opvalt dat is dat als de videokaart eruit is, het mobo een harde piep geeft, maar als bijvoorbeeld de CPU of RAMstrookjes eruit zijn, hij niets van zich laat horen.

Het probleem is verder dat ik geen andere amd heb om te proberen of een ander S754 mobo. En aangezien ik ook niet heel veel pieken heb op dit moment is het geen optie om hem weg te brengen.

Iemand een idee?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik neem aan dat je je monitor ook daad werkelijk getest hebt. :)
Anders is mijn eerste gedachten je mobo.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492//

[ Voor 25% gewijzigd door battler op 17-06-2007 23:43 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 18:34

Mojo

The Power Within

Zoals je zelf al aangeeft, je krijg een dikke pieeep als je videokaart eruit is. Dan lijkt me dat je het probleem daar kunt zoeken. Zelf denk ik dat je PCI-E slot niet helemaal lekker meer is. Een PCI videokaart zou uitsluitsel moeten geven.

Ik gok op een gaar moederbord.. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

heb dit 1 keer gehad bleek achteraf stof te zijn in een conectie. wat ik heb gedaan is alles los video kaart er uit eventuele andere kaart los dvd en harde schijf los. dan 1 voor 1 weer aansluiten beginnend bij de hardeschijf dan 1 dvd speler dan een video kaart. kan namelijk ook zijn dat de voeding iets mis mee is en dat deze het niet meer trekt. dat je voor de tijd net al op rande zat en dat hij nu gewoon te weinig watt produceerd.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 21:59

kevin33

Welkom in Utopia.

Denk ook het moederbord, probeer je proc enz, ff op een ander moederbord, kun je dat ook uitsluiten.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Verwijderd

Topicstarter
Mojo schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:48:
Zoals je zelf al aangeeft, je krijg een dikke pieeep als je videokaart eruit is. Dan lijkt me dat je het probleem daar kunt zoeken. Zelf denk ik dat je PCI-E slot niet helemaal lekker meer is. Een PCI videokaart zou uitsluitsel moeten geven.

Ik gok op een gaar moederbord.. :)
Ik zie dat hetgeen ik schreef niet helemaal klopt. Als de videokaart eruit is piept hij niet. Hij piept alleen als de videokaart in zijn AGVslot zit en vervolgens niet is aangesloten op de voeding. Dit is een lange continue piep, die pas uitgaat als je de computer uitzet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 06:43:
heb dit 1 keer gehad bleek achteraf stof te zijn in een conectie. wat ik heb gedaan is alles los video kaart er uit eventuele andere kaart los dvd en harde schijf los. dan 1 voor 1 weer aansluiten beginnend bij de hardeschijf dan 1 dvd speler dan een video kaart. kan namelijk ook zijn dat de voeding iets mis mee is en dat deze het niet meer trekt. dat je voor de tijd net al op rande zat en dat hij nu gewoon te weinig watt produceerd.
Dit zou misschien kunnen, ik heb gewoon de standaardvoeding Qtec van 350W en ik las net in de TS dat dit niet zo'n goede voeding is voor dit systeem. Maar het is niet zo dat er dingen afslaan, de fans blijven gewoon draaien. Ik heb net geprobeerd op te starten, met alleen de CPU, mobo, RAM en videokaart aangesloten maar dit werkte niet.

Verwijderd

Topicstarter
kevin33 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:44:
Denk ook het moederbord, probeer je proc enz, ff op een ander moederbord, kun je dat ook uitsluiten.
Ik heb even geinformeerd maar niemand ik m'n omgeving schijnt een S754mobo te hebben, zelfs niemand heeft uberhaupt een AMD

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:42:
Ik neem aan dat je je monitor ook daad werkelijk getest hebt. :)
Anders is mijn eerste gedachten je mobo.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492//
ik gebruik nu dezelfde monitor op een andere pc ;)

Heb de hele TS doorgenomen, maar heb het probleem niet kunnen vinden

Verwijderd

qtec hebben eenpiek van 350 wat maar niet een constant 350 watt. ik had ook een qtec ontkoppel de dvd speler disk drive. alles wat je kunt ontkoppelen misschien zelf de videokaart en kijk of je dan windows in komt ( dat je windows geluid hoort )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:46:
qtec hebben eenpiek van 350 wat maar niet een constant 350 watt. ik had ook een qtec ontkoppel de dvd speler disk drive. alles wat je kunt ontkoppelen misschien zelf de videokaart en kijk of je dan windows in komt ( dat je windows geluid hoort )
Geprobeerd maar zonder succes

Ik heb overigens nog een andere videokaart geprobeerd en deze gaf ook geen beeld, dat was met een Geforce2 GTS, dus ik weet niet of die wel geschikt was voor op dat mobo.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Hoe vervelend het ook klinkt, het beste kun je testen met een ander mobo.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb de hele TS doorgenomen, maar heb het probleem niet kunnen vinden
Dan heb je dus (o.a.) een andere voeding, mobo en CPU geprobeerd? Niet gedaan :? Dan niet lopen beweren dat je alles doorgenomen hebt :Z

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het heeft weinig zin om een topic te openen als je niet zelf uitsluit wat er uit te sluiten is. Wij hebben geen glazen bol en kunnen niet op afstand ruiken wat mis is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.