Toon posts:

[Standalone dvd recorder] dvd's afspelen op andere speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik hoop dat ik in het goede forum zit. Vroeger had ik een standalone Philips dvd-recorder. Prachtig apparaat, maakte mooie menuutjes en zelfs m'n playstation kon de schijfjes gewoon afspelen.
Tegenwoordig staat hier een hdd/dvd recorder van Sony; opzich een mooie vooruitgang, maar iets stoort me. Normaal gebruikte ik altijd de hdd om op te nemen, maar gisteren moest ik iets voor iemand op dvd opnemen (BZN ftw!). Dus ik denk, die zet ik op een dvd+r. Alles keurig netjes opgenomen enzo en afgespeeld in de hdd/dvd recorder... werkte allemaal perfect. Maar als ik 'm in een andere speler stop, blijft ie hangen op 'reading' en gebeurt er verder niks. Dus ik denk, ik rip 'm naar m'n computer en maak er dan een fatsoenlijke dvd van, maar ook mijn computer leest 'm niet en denkt dat de schijf zelfs leeg is. Weet iemand hoe ik een dvd+r die met een Sony dvd-recorder is opgenomen kan lezen op een pc?
Mijn dank is groot.

PS. Als ik aanvullende info vergeten ben te vermelden, dan hoor ik dat graag.

Verwijderd

Niet vergeten te finaliseren (opname voltooien) na de opname?
Deze optie moet bij mijn weten altijd gebruikt worden om de DVD op een andere speler te kunnen afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedacht ik me vanmorgen ook ineens! Dat de sessie nog niet gesloten is...
Weet iemand hoe ik nu nog die sessie kan sluiten??

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:02:
Dat bedacht ik me vanmorgen ook ineens! Dat de sessie nog niet gesloten is...
Weet iemand hoe ik nu nog die sessie kan sluiten??
Geen handleiding bij je speler gekregen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:41:
[...]

Geen handleiding bij je speler gekregen?
Ja, daar staat dat je na de opname op het open/dicht-knopje moet drukken en dat er dan wordt gevraagd of je wil finaliseren. Maar dat gebeurt dus niet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:16:
[...]

Ja, daar staat dat je na de opname op het open/dicht-knopje moet drukken en dat er dan wordt gevraagd of je wil finaliseren. Maar dat gebeurt dus niet...
Normaal zou het ook moeten gaan via de menu-instellingen, dat het via het open/dicht knopje zou moeten gaan vind ik persoonlijk nogal omslachtig, ik ken echter de werking van de Sony-recorder niet.
Misschien toch nog even verder grasduinen in de manual, je kan nu eenmaal makkelijk een detail over het hoofd zien. En als het uiteindelijk toch niet lukt de dienst na-verkoop van de zaak waar je hem gekocht raadplegen (garantie?) of , misschien nog beter, rechtstreeks de Sony-support.
Succes.
Pagina: 1