Toon posts:

Nu geheugen kopen voor systeem later?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan het eind van het jaar wil ik een Am2 systeem bouwen, echter zijn de geheugenprijzen nu zo laag dat ik er over denk nu al 2x1GB te kopen.
Wil namelijk pc-6400 ( 800mhz, als ik me niet vergis ) kopen, voordat de prijzen stijgen.

Echter hetgeen waar ik mee zit is als de AM2+ uitkomt of het geheugen dan ook toereikend is voor dat systeem.

Heb al gegoogled en kan nergens vinden wat voor type geheugen de AM2+ lust.

Kan iemand me hier duidelijkheid in verschaffen?

Verwijderd

Moederborden AM2 lusten exclusief DDR2RAM waarentegen AM2PLUS exclusief NON SD DDR2RAM lusten.

[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 12:21 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nu kopen voor later is in het algemeen geen verstandige keuze, als je kijkt naar hoe snel hardware verouderd raakt. Een precies antwoord is verder niet te geven want niemand hier heeft een werkende glazen bol.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:46:
Ik zeg: Nee.

Zeer waarschijnlijk zullen de prijzen nog lager gaan dan nu.
DDR2 wordt nu al onder de kostprijs verkocht, dus ga er niet vanuit dat het nog goedkoper wordt. Als je mem nodig hebt, koop het nu, goedkoper zal het niet meer gan worden (althans, niet veel goedkoper)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

nieuws: 'Geheugenprijzen dram liggen lager dan productiekosten'

Dan nog zou ik het niet doen. Productiekosten dalen constant, dus aan het eind van het jaar zal het geheugen zeker niet duurder zijn. Ook kan het zijn dat je nu 2 reepjes van 1GB haalt en dat je straks eigenlijk toch liever voor de 2 keer 2GB gaat. Computer hardware veranderd te veel om dit soort voorijdige beslissingen te nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 17-06-2007 21:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30
Geheugen zal zeer binnenkort weer duurder worden maaaaaaaaar

De nieuwe moederborden die uitkomen op dit moment gaan over het algemeen allemaal op DD3 werken :)

Dus tja

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
voor intel ja, en dan nog... allemaal lijkt me sterk overdreven, gezien de kostprijs van ddr3, dat NIET echt goedkoop is of (zelfs in de nabije toekomst) lijkt te worden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eind van het jaar duurt nog veel te lang, maar als het eind van deze of volgende maand zou zijn dan zou ik het wel kopen. De prijs is gewoon erg laag en ik heb vaak genoeg meegemaakt dat het plotseling weer tientallen euro's kan stijgen.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 21:59

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik zeg ook nee, je weet niet wat de toekomst brengt, als ze het nu onder de productie kosten verkopen, wie zegt dat ze het dan niet doen, je zit bovendien ook nog met de garantie.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Reken er maar op dat je in september weer 50-80 euro per giga zal betalen. Vorig jaar was het ook zo: in zomer 75 euro voor een giga. In november-december betaalde je 250 euro voor 2 giga...

http://specs.tweak.to/16567

• deeltje
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Moeilijk moeilijk,

het kan natuurlijk zijn dat ze straks de fabrieken omgooien naar DDR3 en dat ze

OF
- enorm veel overstock hebben en alles voor nog minder weggaat
OF
- ernaast nog steeds DDR2 gaan produceren, ze geen overstock hebben, maar de productie hiervan dan hoger ligt en alles weer enorm in prijs gaat stijgen....

wie het weet, mag het zeggen :)

[ Voor 81% gewijzigd door deeltje op 18-06-2007 18:14 ]

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Je moet pas dingen kopen als je het gebruikt imho. Of op niet al te lange termijn.

Over een half jaar ziet alles er heel anders uit, en misschien wil je dan wel een computer met DDR3, omdat de prijzen daarvan ook laag zijn geworden om het erdoor te drukken.

Dan zit je met je DDR2.

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 18-06-2007 18:16 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

ja,als je net een nieuwe computer heb samengesteld dan zou ik het nu kopen,ik denk niet dat het nog verder zakt

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

Terw_Dan schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:51:
DDR2 wordt nu al onder de kostprijs verkocht, dus ga er niet vanuit dat het nog goedkoper wordt. Als je mem nodig hebt, koop het nu, goedkoper zal het niet meer gan worden (althans, niet veel goedkoper)
Ik zou de aankoop nog tot de zomervakantie uitstellen en ervoor zorgen dat je voor eind augustus al het nodige ram gekocht hebt. Daarna stijgen de prijzen naar jaarlijkse gewoonte als het schooljaar terug begint en DDR3 zal opkomen zodat DDR2-schaarste de prijzen hoog blijven houden of verhogen. 2GB DDR1 is momenteel 80% duurder dan 2GB DDR2. Dan rest de vraag welk mobo en geheugencombinatie je tegen het einde van het jaar nodig hebt?

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 18-06-2007 19:04 ]

Verwijderd

Als ik nog eens dat nieuwsbericht doorleest staat er toch voornamelijk dat het de koreaanse leveranciers vooral raakt, over de chinese en taiwanese staat niet dat ze onder de kostprijs leveren. Puur en alleen dat ze overproduceren. Dus zij hebben meer aanbod dan de koreanen waardoor ze de prijs kunnen verlagen en zo de koreanen in het nauw drijven.

Sowieso hebben de groothandels wel groot ingekocht als duidelijk wordt dat het geheugen weer duurder wordt. Zo kunnen we voorlopig nog wel voor deze prijs genieten van het geheugen. Alleen een daling zit er niet snel aan te komen.. Oftewel je kan in principe kopen wanneer je dat zelf wil, kleine kans dat het iig veel duurder gaat worden.
Pagina: 1