bizar geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• emptynl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-08-2025
Mijn systeem bestaat uit een MSI P965 neo met een Intel Core Duo e6400 met 2 Gb geheugen en ik draai Vista Premium .. 64 Bit !!

Mijn probleem is met het geluid.

Ik gebruikte gewoon mijn onboard soundcard
Bij het afspelen van muziek ( mediaplayer, mediamonkey of winamp ) kreeg ik maar geluid uit 2 van mijn 4 speakers ( rear speakers doen het niet ) dat ik 4 speakers heb , had ik wel ingesteld...
sterker nog als ik op test druk krijg ik uit alle 4 speakers het testgeluid !!! )

Ik heb vanalles geprobeerd om het op te lossen .. toen was ik het zat en kocht een soundblaster Audigy SE
64-bits drivers gedowned en geinstalleerd ... zelfde probleem : 4 speakers bij gebruik van de testknop, maar slecht 2 als ik muziek afspeel !

Als ik de speakerjacks omwissel doen mijn rearspeakers het , maar mijn frontspeakers niet .. speakers lijken dus in orde

Weet iemand hoe dit op te lossen ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Muziek is stereo :) Het is gewoon normaal dat het maar uit 2 speakers komt want zo is het gemaakt.

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 15:43
Probeer is te kijken in de standaard drivers van je videokaart naar een test van je boxen.
Kan je zo horen of ze het doen of niet.

Mocht je dit niet kunnen vinden dan kan je ook nog het volgende proberen:
Een DVD af spelen, waar uiteraard 5.1 geluid in zit.

Richard

• emptynl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-08-2025
@pilatus

in mijn auto luister ik ook naar stereo radio .. toch kan ik daar link/rechts front/rear afzonderlijk horen en instellen .. dat kon ik ook altijd op mijn pc totdat ik mijn nieuwe pc met vista ging gebruiken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

** Vista drivers mini-FAQ + beleid **

Hoe verwacht je trouwens in vredesnaam dat we je kunnen helpen als je niet eens aangeeft welk geluidskaart/chip je gebruikt (onboard is per definitie geen card, dus "onboard soundcard" is een contradictio in terminis :o ), welke driver je erbij gebruikt en wat er gebeurt als je andere drivers gaat zoeken op site van fabrikant van de controller chip :?

Verder is Overige Hardware geen dumpbak en ben je beter uit bij Audio & Hifi als het op geluidskaarten aankomt...

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 17-06-2007 23:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.