Game/School laptop tot 2200 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greetings revered tweakers _/-\o_

Zoals de titel vermeld, ben ik op zoek naar laptop ten eerste te gebruiken voor school. Het gaat hier vooral om programmeren met enkele standaard tooltjes en tekstverwerken. Daarnaast (waar het geld echt in gaat zitten) staat het gamen. Hoe meer jaar hij de beste games kan blijven draaien, hoe beter.

Met een budget van maximaal 2200 (hoeft zeker niet op) moet toch het een en ander te halen zijn. Ik kan het geld missen en ik wil graag een top laptop, maar als de prijzen te sterk gaan stijgen voor relatief kleine upgrades, forget it. De eisen hieronder zijn echt het uiterst minimale :P

Minimale Eisen:
-1024 mb RAM
-Pixel Shader 2.0 ondersteuning op videokaart
-Wireless ondersteuning
-Moet 3 uur office/muziek op accu kunnen draaien (evt trein reizen)
-Minimaal 3 USB poorten

Pluspunten:
-4 jaar garantie
-CD/DVD brander
-Windows XP prof (ik heb iig geen behoefte aan vista)

Enige/alle hulp word zeer op prijs gesteld. Persoonlijk loop ik vast op de verhoudingen. Welke aspecten van een highend laptop zijn het meeste waard om nog up te graden? Processor, RAM, videokaart? 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 21:20 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Heb je zelf al enkele laptops bekeken? Dit is eigenlijk wel de standaardprocedure hier. Verder is het van belang welk formaat scherm je wilt (meestal 14", 15" of 17").
Welke aspecten van een highend laptop zijn het meeste waard om nog up te graden? Processor, RAM, videokaard?
RAM is van deze drie het gemakkelijkst te upgraden en is eveneens het goedkoopst. Als je overweegt om in de toekomst je RAM te upgraden, is het handig om te controleren dat niet al je geheugenbanken al bezet zijn. Bijvoorbeeld een laptop met 1GB RAM die met twee 512MB-RAMlatjes beide geheugenbanken bezet heeft, is onhandig bij het upgraden naar 2GB, omdat je dan 2x1GB moet aanschaffen. Natuurlijk kun je die 512MB latjes altijd nog verkopen, maar 1x1GB is gemakkelijker.

Processor is an sich meestal wel te upgraden, vereist alleen wel enig tweakwerk. Het is niet zo gemakkelijk als bij een reguliere desktop, wat wel logisch is gezien de aanzienlijk kleinere behuizing van een laptop :P. Bij sommige laptops is het upgraden van de cpu vrijwel onmogelijk.

Videokaart upgraden is theoretisch gezien mogelijk, maar praktisch lang niet altijd haalbaar. Je moet letten op de MXM-technologie. Deze houdt in dat de grafische kaart in een bepaald type slot zit, waardoor de videokaart vervangen kan worden. Dit is lang niet altijd gemakkelijk, mede omdat losse videokaarten bepaald niet gemakkelijk te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Zucht,

Heb je zelf al wat dingen bekeken? Het is namelijk niet de bedoeling dat je een boodschappenlijstje neer dumpt.

Ik zou zeggen kijk de topic is na voordat je gaat posten. Zepto BTO en Compal hebben zelfbouw laptops, waarmee je het zelf zo bont kan maken als je zelf wilt.

Veel plezier met het uitzoeken van info !

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je eisen zijn niet echt bijzonder, op de 4 jaar garantie na. Volgens mij voldoet mijn Acer aspire 1692 WLMi die ik nu toch al weer ruim anderhalf jaar heb, al aan jouw eisen:

Er zat standaard 1 GB aan ram in
100 GB harde schijf (zelf alweer geupgrade naar 120 GB)
Wireless: het Centrino platform bevat standaard wireless.
3 Uur accutijd: Check.
3 USB poorten: heeft ie, maar achteraf gezien is het misschien toch wat krap. (USB stick, muis, extern toetsenbord, heb je alles al bezet)
Radeon x700 Mobility

Mijn laptop trekt Tomb Raider Anniversary overigens nog goed, en toen (ruim anderhalf jaar geleden) kostte die iets van 1200 euro. (excl. accesoires als een goede tas, goede muis, enz) Kun je nagaan wat je nu al weer kunt krijgen voor die prijs, met de huidige generatie CPU's en grafische kaarten.

Ik betwijfel alleen of je ergens die 4 jaar garantie gaat krijgen, imho 3 maximaal.

Wil je op school gaan gamen, of thuis? Ik zou met 2200 euro namelijk een nette laptop kopen om op te werken, (en die trekt ook nog wel een spelletje, maak je daar maar niet druk om), en een desktop om echt mee te gamen.

Dan nog wat praktische tips: een grote laptop (17") is mooi, maar ook loodzwaar. Ik zou niet groter dan 15,4" gaan bij laptops, simpelweg omdat het ding mobiel moet blijven.
Bezuinig niet op een goede tas: het is tijdens het reizen de enige bescherming van je laptop. En zorg dat je grafische kaart eigen geheugen heeft, ipv dat hij gebruik maakt van je systeem geheugen.

[edit]
Oh ja, helemaal vergeten. Als student kun je bij Surfspot.nl een studentenlicentie van XP Pro kopen voor nog geen 50 euro. Die blijft onbeperkt geldig, ook na je studie. Daar hoef je een laptop dus niet direct voor af te schrijven, als er geen XP Pro bij zit. :)

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-06-2007 21:41 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
met een budget van 2200 euro kun je aardig wat,
ik zag laatst op lahoo.de een superlaptop voor een erg goede prijs.
moet je eens deze bekijken
http://www.one.de/shop/one-notebook-g7220-p-2119.html

en als je verder kijkt zie je nog meer goede notebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 02:30

dusty

Celebrate Life!

Je topic voldoet niet aan de richtlijnen : Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.