Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] shelldir.exe is een virus?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje krijg ik bij het booten van XP Pro (ten tijde van het zichtbaar worden van het bureaublad) de melding in een venster dat shelldir.exe mijn personilised settings laadt.

Daarna verdwijnt ie en is er geen spoor van terug te vinden. Hij staat in de system32 map. Avira (virusscan) claimde zojuist dat het een verdacht bestand was bij het booten, echter individuele scan van het bestand levert niets op. Google geeft GEEN (?) info over het hoe en waarom van dit bestand. Is dit een kwalijke zaak?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Upload het bestand eens bij Jotti's malware scan. Hiermee scan je het met meerdere virusscanners, misschien levert dat wat op. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:58

sanzut

It's always christmas time

Alle standaard windows.exe files staan op diverse sites, en ik heb op mijn XP geen shelldir.exe

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Een bestand in de system32 directory, wordt telkens gestart wanneer Windows start, jah, lijkt inderdaad dat het een virus is. Wat je kan doen is bij start en uitvoeren, msconfig typen en dan bij het tabblad opstarten het vinkje voor dat bestand weghalen. Dan zie je of een of andere toepassing het nodig heeft.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.