Toon posts:

problemen met beeld: verticale lijnen op scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een nieuwe PC. De eerste maanden deed hij het prima, daarna kreeg ik problemen met de beeldweergave. Ik kan windows gewoon opstarten, de eerste minuten is er niks aan de hand. Daarna krijg ik allemaal vreemde patronen in beeld. Meestal zijn het 6 verticale lijnen op gelijke afstand van elkaar en in verschillende kleuren. Soms is het hele beeld gevuld met kleine vierkantjes, ook met allemaal een verschillende kleur.

Ik dacht eerst dat het aan mijn videokaart lag. Dus heb verschillende drivers geprobeerd, maar dat hielp niet. Uiteindelijk heb ik de videokaart laten vervangen maar nog steeds geen resultaat.
Daarna dacht ik dat het misschien aan Vista lag, dus XP erop gezet maar hielp ook niet.
Ook heb ik een andere monitor geprobeerd, maar hielp ook niet.

Denk nu dat het misschien aan het moederbord of aan de voeding ligt. Wie kan mij helpen??

Het systeem:

- Intel Core 2 Duo e6400 2.13 GHz
- 3 GB Kingston geheugen
- 250 GB Seagate harde schijf
- Sapphire Radeon X1950XT, 256 MB
- MSI P965 Neo-F
- voeding: 400-Watt SmartPower ATX12V v2.01 (Antec)

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 19:39
Probeer eens een Ubuntu LiveCD, kun je meteen drivers en Windows uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat het daar aan ligt. Toen ik Vista eraf had gehaald, en ik windows xp wilde installeren had ik
het probleem ook bij de setup van windows xp. Denk dus dat het eerder iets hardware matigs is.