Toon posts:

[Vista] Toetsenbordinstellingen Verenigde Staten verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een afwijkend probleem met mijn toetsenbord. Voor de zekerheid... Ik ben vrij bekend met de mogelijkheden een eigenaardigheden van de verschillende land- en toetsenbordinstellingen maar uit dit probleem kan ik mezelf niet redden. Het volgende:

Er zijn 2 invoertalen geïnstalleerd:
1. NL (met VS-internationaal), welke ik standaard wil gebruiken.
2. EN (met VS-internationaal (welke ik zelf heb toegevoegd) én (!!!) VS)

Het probleem is dat de standaardinstelling telkens, bij elke programmawisseling, terugspringt op EN met VS (niet internationaal) toetsenbordindeling. Hierdoor kan ik niet gemakkelijk de é en de ë typen, zoals jullie zullen begrijpen.

Ik heb dit geprobeerd op te lossen door:
1. uit te schakelen (rechtermuisknop op taalsymbool in taakbalk) dat de invoertaal automatisch aangepast wordt, maar het gebeurt toch.
2. De invoertaal Engels te verwijderen, maar dat mag niet (de knop verwijderen blijft grijs en onklikbaar)
3. Bij de taal Engels de toetsenbordindeling VS te verwijderen, maar ook hier is dat niet mogelijk...
4. VS-internationaal boven VS in de lijst van 2 toetsenbordinstellingen bij Engels te plaatsen.
5. De sneltoetscombinatie van taal wisselen niet toe te kennen.

Ik heb gegoogled op dit probleem en dit forum doorzocht maar kon geen oplossing vinden.

Wat van belang kan zijn is dat ik een Belgisch model laptop heb gekocht, waar een NL toetsenbord in is geplaatst. Het betreft een HP pavilion DV9000series (DV9396 om precies te zijn) (Ja die van qplaza waar elders al een verhit topic over geweest is ;))

Mijn OS is Win Vista Home Premium. (EDIT: 32bits versie)

Ik hoop dat jullie deze nieuwkomen op dit forum, en dus eigenlijk een profiteur, zouden willen helpen ;)

Groet...

Verwijderd

Topicstarter
problem solved: EN met VS stond als standaard ingesteld, hetgeen verwijderen verhinderde...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet je OS nog even in de topictitel. Dit zie je imo toch direct als je het dialoogje voor taalopties oproept :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal gelijk... ik had alleen de link even niet gelegd tussen het overspringen naar engels en het instellen van de standaardtaal. Ik ben er (dom als ik ben) vanuit gegaan dat dubbelklikken op de taal hem als standaard zou instellen, plus dat ik me niet kan herinneren ooit Engels als standaard te hebben geinstalleerd....

Anyhow ik ben een domme poeperd en wie dit leest verdoet zijn tijd... excuus ;)