[Auto]Lege accu gehad, radio wil niet meer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 13.620 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-11 11:13
Laatst met de auto naar school geweest. Was zo stom geweest om de lampen aan te laten, dus toen ik weer kwam was de accu leeg.

Mijn vader opgebeld, en die is met de andere auto naar school gekomen waarna we vervolgens de auto weer hebben gestart met de startkabels.

Vervolgens een stuk gereden waarbij ik de lampen en de autoradio heb uitgelaten.
Nadat ik na een tijdje de radio weer wou aan doen, weigerde deze. De radio wil niet meer aan.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Ben er trouwens niet helemaal zeker van of dit het juiste topic is voor deze vraag

Verwijderd

Er zijn radio's die een beveiliging hebben tegen diefstal, dat als ze van de accu af zijn geweest je een code moet invoeren. Of dat ook kan gebeuren als je accu leeg is weet ik niet, maar misschien de moeite om te kijken. Wat voor radio is het? Is die er door een dealer ingezet, of zelf gedaan? Heb je de handleiding nog? Misschien die even in kijken..

Verwijderd

meestal heeft een radio een beveiliging tegen diefstal. Maar meestal kan je zo radio aan de achterkant reset door middel van een knopje / gatje in te drukken met een paperclip.
Als er geen stroom meer is denk de radio dat er uit is gehaalt, en springt op beveiliging modus. Misschien evt op nieuw aansluiten? Welk model is het?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:05
Er zit ook vaak een zekering achterop de radio.

• Robbie T
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:50:
Er zijn radio's die een beveiliging hebben tegen diefstal, dat als ze van de accu af zijn geweest je een code moet invoeren. Of dat ook kan gebeuren als je accu leeg is weet ik niet, maar misschien de moeite om te kijken. Wat voor radio is het? Is die er door een dealer ingezet, of zelf gedaan? Heb je de handleiding nog? Misschien die even in kijken..
Het is een VDO Dayton autoradio. Het type weet ik niet meer. Maar het is er een zonder mp3 functie, met cd-speler. Zonder kleurenscherm ofzo (Euh, je kan de kleur van het scherm op groen of rood zetten). Is er destijds door mijzelf samen met een ervaren iemand in gezet.
De handleiding heb ik niet meer. En doordat ik niet weet welke type, kan ik dat helaas ook niet van internet halen.
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:50:
meestal heeft een radio een beveiliging tegen diefstal. Maar meestal kan je zo radio aan de achterkant reset door middel van een knopje / gatje in te drukken met een paperclip.
Als er geen stroom meer is denk de radio dat er uit is gehaalt, en springt op beveiliging modus. Misschien evt op nieuw aansluiten? Welk model is het?
Ik heb inderdaad een reset knop gezien. Heb er wel aan gedacht om deze in te drukken, maar voordat ik alle zenders e.d kwijt zou zijn, dacht laat ik het eerst eens hier vragen.
Master__R schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:54:
Er zit ook vaak een zekering achterop de radio.
Klopt, dit wist ik inderdaad, maar kon mij niet voorstellen dat deze kapot zou zijn door een lege accu.

• Robbie T
Het indrukken van de resetknop was inderdaad genoeg! Wist niet dat er een soort van beveiliging op zat.

Bedankt!
Pagina: 1