Toon posts:

Mac Book verzopen

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Gister had ik wat mensen over de vloer en ik wilde wat op de computer laten zien en toen viel er een drankje overheen. Nu weet ik zeker dat het erin is gegaan. Toen ik de aan/uit knop heb ik gedrukt kwam het er zelfs uit en daarna heb ik de accu eruit gehaald en ben ik gaan fohnen. Dit heeft niet geholpen en de laptop doet het nu nog niet. Het was gister avond gebeurd. Weten jullie wat ik moet doen? Mijn vader is redelijk boos! :'(

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 10:53

amahusu

taking over the world!

lol, zoek eens op "water" in dit forum, je bent niet de eerste kluns ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Een weekje laten drogen?

Verwijderd

denk dat de laptop toch naar de hemel is ,maar je kan hem altijd nog open schroeven natuurlijk,meschien dat daar ergens iets te zien is

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verzekering bellen ? :s
(morgen natuurlijk :P)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet zo illegaal zijn om hem te laten drogen en hem dan op te sturen naar apple:"opeens deed hij het niet meer?"

Het ging zo: ik zat te computeren iemand wilde mij drinken geven (vriendin van me) en ik zei wacht even doe even pc dicht toen deed ik hem dicht maar zij deed net glas iets naar voren en toen ging het beeldscherm tegen het glas.

Ik ben hier toch niet voor verzekerd? Zij wel, hoe zit dat allemaal, moet je hiervoor zijn verzekerd?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 19:38 ]

• xaveriussmet
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01-2023
Zoveel mogelijk open vijzen, en goed laten drogen... en hopen dat alles daarna nog werkt. Tip: bij die macbooks lijken de vijsjes erg goed op elkaar, maar markeer goed welke waaruit komt (ze schelen soms maar 1mm)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:37:
Kan ik niet zo illegaal zijn om hem te laten drogen en hem dan op te sturen naar apple:"opeens deed hij het niet meer?"
In de meeste van die toestellen steken ze vochtindicatoren (gsm's in ieder geval al, dus ik vermoed bij laptop's ook). Als die verkleurd zijn (wat meer dan logisch is met een sloot water erover) dan wordt hij toch afgekeurd.

Aangeven aan de familiale verzekering, er is kans dat die het dekt (afhankelijk van je polis)

Je moet niet verzekerd zijn hiervoor (denk ik), maar als zij een familiale verzekering heeft dekt die dat zeker (op een eerste schijf van rond de 175€ na meestal). Voordeel is dat die verzekering niet stijgt bij een schadegeval, dus zeker claimen als het mogelijk is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 19:40 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:37:

Het ging zo: ik zat te computeren iemand wilde mij drinken geven (vriendin van me) en ik zei wacht even doe even pc dicht toen deed ik hem dicht maar zij deed net glas iets naar voren en toen ging het beeldscherm tegen het glas.

Ik ben hier toch niet voor verzekerd? Zij wel, hoe zit dat allemaal, moet je hiervoor zijn verzekerd?
Dat is illegaal en komen ze ERG makkelijk achter.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem openmaak kan ik hem niet meer terug sturen naar Apple?

• amahusu

amahusu

taking over the world!

hangt er vanaf wat er overheen is gegaan. Gewoon water zal mss niet zo snel opvallen als het is opgedroogd, maar elke andere vloeistof wel. Maar nogmaals, ga eens even zoeken op GoT, er zijn al veel meer mensen geweest die vloeistof in hun laptop hebben gehad. Er zijn bedrijven die dat compleet kunnen schoonmaken, tot aan het kleinste onderdeeltje aan toe

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat voor drankje was 't?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Er is een baco overheen gegaan met zeeeer weinig cola geloof ik!

Een vriend van me had ze ipod nat laten regenen laten drogen en terug gestuurd: een nieuwe gekregen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 19:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:40:
Een vriend van me had ze ipod nat laten regenen laten drogen en terug gestuurd: een nieuwe gekregen.
Heel goed mogelijk, maar dat is frauderen. Als je je toestel zelf om zeep helpt, moet je er apple niet voor laten opdraaien.

Doordat ze weten dat veel klanten zoiets durven proberen (vooral met gsm's dan) wordt er juist veel strenger over vochtschade geoordeeld, waardoor het frequent gebeurt dat een toestel dat rechtmatig ingeruild kan worden in garantie toch afgewezen wordt, wegens minieme sporen van eventueel vocht. Hierdoor benadeel je dus andere klanten die een garantieaanvraag doen voor iets waar ze niet aan kunnen doen. Denk daar eens aan; hoe zou jij je voelen als je macbook defect gaat en terugkomt met de mededeling "onherstelbaar: vochtschade", terwijl je weet dat het toestel nooit slecht behandeld geweest is.

edit; wie die ipod nat laat regenen doet er natuurlijk niet toe, het blijft een fout die bij de gebruiker ligt. Juist zoals het er hier voor apple niet toe doet wie er de bacardi over de cola gegoten heeft. Gewoon haar verzekering aanspreken, die moet dat vergoeden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had hij niet zelf gedaan hoor, hij kon er niet veel aan doen maar ik snap het!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
uuh... waarom geef je dit niet gewoon op aan je inboedel verzekering... ik mag toch hopen dat jullie thuis zo'n verzekering hebben. Een andere optie is de verzekering van je vriendin aanspreken.

Bij ons is wel eens iemand door een tafeltje heengezakt waar hij niet op hoorde te zitten.. de verzekering van die persoon heeft toen ook de boel betaald... met je macbook zal dit niet anders zijn!

Dus gewoon even jullie verzekering opbellen en vragen hoe verder, dus ook gewoon zeggen dat iemand er drinken over geknoeid heeft!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Ik heb nu al veel van dit soort topics voorbij zien komen, telkens zie je weer een ethisch dilemma/discussie.
Maar ik geloof dat TS hier helemaal niet bij gebaat is, Hij wil zijn macbook weer aan de praat hebben !
Als hij dit wil oplossen door apple op te lichten of dmv verzekering dan moet hij dat zelf weten.

Misschien een idee: Neem een vochtvreter (of van die silicon zakjes met erop Do not eat) en stop die samen met je laptop en een luchtdichte box (tupperware oid) zou dit werken ?

My favorite programming language is solder.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Iedereen in NL behoort een WA verzekering te hebben.
Je kunt jouw eigen verzekering bellen en de zaak voorleggen. Zij zullen dan, op hun beurt, de verzekeringsmaatschappij van jouw vriendin verantwoordelijk stellen.
Het is heel normaal om het zo aan te pakken... daar betaal je (of jouw ouders) tenslotte ook premie voor.

• manuarmata
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-02 16:56
Echt zonde... van die bacardi-cola.
Nee serieus, dit is Balen met de grote B.

Als er suiker op je moederbord zit zal het toch problemen geven. zo snel mogelijk spanningsloos zetten, incl. kleine batterijtjes voor zover die in een macbook zitten. als er smurrie opzit spoelen met gedemineraliseerd water en uitspoelen tot je water compleet zuiver is. gedemineraliseerd water laat geen sporen na en geleidt niet. Je moet dan echt wel spoelen tot je water zelf volledig zuiver is. en dan laten drogen. tot het geheel poederdroog is. dit kan erg lang duren. misschien dat je kan proberen in een oven op 40 a 50° voor het droogproces te versnellen maar ik heb met het versneld drogen geen ervaring. daarna checken met loep of er geen schade is aan de contachten door poteniaalwerking en eventueel herstellen of laten herstellen (vandaar ook het snel spanningsloos zetten) Je kan natuurlijk ook altijd een macbook zoeken met kapot scherm ofzo en de boel overbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader zegt dat het zou kunnen om het op de verzekering te verhalen aangezien je het zelf heb gedaan. Zegt hij tenminste.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Helemaal openschroeven, onder de kraan houden (behalve accu en scherm natuurlijk) en GOED afspoelen. Daarna spoelen met gedemineraliseerd water en vooral GOED laten drogen. Dit heb ik vaker gedaan met moederborden en dat gaat prima, zolang je het maar niet aanzet als het nat is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd hem aan te doen toen hij nat was.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
waarom gaan lopen prutsen als je de verzekering erop kunt zetten... ik zou er niet eens over nadenken dat ding open te schroeven! gewoon de verzekering bellen en het komt dan allemaal goed!

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn vader zegt dat het niet kan bij de verzekering aangezien je het ook zelf hebt gedaan? Welke verzekering zou ik daarvoor moeten hebben?

• amahusu

amahusu

taking over the world!

gewoon inboedelverzekering zou dit toch moeten dekken?

Ik heb gelukkig een uitgebreide laptop verzekering die dit soort klunzigheid 100% dekt :+

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zou moeten inderdaad en de TS heeft 't ook niet zelf gedaan maar 'n vriendin van 'm dus :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Inboedelverzekering staat te laag volgens mijn pa, dan zal ik nooit alles terug krijgen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:09:
Ik heb geprobeerd hem aan te doen toen hij nat was.
Dan is de kans dat je iets gesloopt hebt groter geworden als dat je hem uit had gelaten. Grote kans dat de vloeistof stroom is gaan geleiden en daardoor eea gesloopt heeft. Mijn tip is iig om hem niet nog eens aan te zetten terwijl hij nat is.
Ik zou hem gewoon open maken en kijken of je hem schoon kunt krijgen (mits de verzekering dit dekt en een redelijk bedrag uitkeert).

• Wortelsoep
  • Niet online
amahusu schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:17:
Ik heb gelukkig een uitgebreide laptop verzekering die dit soort klunzigheid 100% dekt :+
offtopic:
Waar, als ik vragen mag?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:20:
Inboedelverzekering staat te laag volgens mijn pa, dan zal ik nooit alles terug krijgen.
Je zou het altijd kunnen vragen aan de verzekeringsmaatschappij?

wie niet waagt wie niet wint ;)

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 13:00
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:27:
[...]

Je zou het altijd kunnen vragen aan de verzekeringsmaatschappij?

wie niet waagt wie niet wint ;)
Ja maar dit win je vrijsnel niet. macbook is 1200+ euro. ik gok dat zijn verzekering de helft dekt (750 euro)

inno

Verwijderd

Topicstarter
macbook 1500 euro.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:20:
Niet langer twijfelen !!... direct openschroeven en zelf proberen te repareren 8)7

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic hoort eigenlijk niet thuis in APL maar in SG. Desalniettemin verplaats ik 'm niet naar SG, omdat dit onderwerp daar al meerdere malen uitgebreid is behandeld. Kijk daarom naar de topics aldaar en kijk ook wat je verzekering kan doen. Daar zijn die dingen voor :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.