Iemand die ik ken heeft net een laptop binnen gebracht waarvan de Windows niet meer kan opstarten. Blijkbaar had zij al een tijd problemen, o.a. Outlook toonde nogal verdacht gedrag. Nu heeft ze echter het vermoeden dat dit veroorzaakt werd door iemand die ze persoonlijk kent en dat deze persoon o.a. toegang heeft gehad tot haar emails. Nu moet ik dus controleren of haar vermoeden klopt. Maar hoe pak ik dit het beste aan? Windows zelf start niet meer op en ik wil vermijden dat ik op de schijf zelf nog data moet wegschrijven, dus het zal bijvoorbeeld met een live cd ofzo moeten gebeuren. Kan iemand hier mij wat tips geven hoe ik het beste kan uitzoeken of haar vermoeden klopt? Alvast bedankt
Je zou bijvoorbeeld op zoek kunnen gaan naar voor de hand liggende remote admin programma's (Radmin, VNC enz).
Of scan die schijf eens met een goed AV pakket. Die herkennen dat soort dingen ook. Voor de zekerheid kan je natuurlijk eerst even een Ghost maken.
Of scan die schijf eens met een goed AV pakket. Die herkennen dat soort dingen ook. Voor de zekerheid kan je natuurlijk eerst even een Ghost maken.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
maak aub geen ghost maar een bitkopie ghost is later in geen enkel opzicht een bewijs een bitkopie mits goed gemaakt wel !!.
maar als ze dat vermoeden heeft en die persoon wil aanklagen / juridische stappen wil onder nemen laat dit dan door een digitaal onderzoeker doen AUB want voor je het weet heb je dr niks meer aan.
maar over je vraag zorg eerst dat er niet naar de hdd geschreven kan worden en ga dan met een forensic cd/dvd zoals backtrack of helix aan de slag
maar als ze dat vermoeden heeft en die persoon wil aanklagen / juridische stappen wil onder nemen laat dit dan door een digitaal onderzoeker doen AUB want voor je het weet heb je dr niks meer aan.
maar over je vraag zorg eerst dat er niet naar de hdd geschreven kan worden en ga dan met een forensic cd/dvd zoals backtrack of helix aan de slag
Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3