Hallo Chris, hier mijn commentaar per foto:
#1 - Mooie locatie. Leuk van die muur, maar beetje te veel scherptediepte. De lampen van de auto zijn wat overbelicht, net zoals het logo. Tikkeltje meer contrast en vignetting zou hem spannender maken.
#2 - Ook hier geldt qua scherptediepte hetzelfde als voor foto 1, wederom weer een goede locatie. Ook leuk dat we de auto gespiegeld zien in de plas.
#3 - Hier lijkt het alsof je teveel schaduw of contrast hebt toegevoegd, waardoor de de details van de banden verloren gaan.
#4 - Dit vind ik de leukste foto van de serie. Originele locatie en goede positie van de wagen. Alleen weer jammer dat de muur erachter zo scherp is.
#5 - Goede foto voor een blik in het interieur, alleen wat er buiten te zien is, is werkelijk afschuwelijk. Je had hier beter kunnen kiezen voor een plek waarbij je enkel de lucht zou zien ipv die witte muur.
#6 - Prima, niets op aan te merken
#7 - Zelf zou ik die linker deur weglaten. Verder goed.
#8 - Goed!
#9 - Ook een goede foto... Je zou nog een beetje de lucht kunnen veranderen (donkere kleur).
#10 - Ook zeer mooi gedaan!
Ik hoop dat je er wat aan hebt
#1 - Mooie locatie. Leuk van die muur, maar beetje te veel scherptediepte. De lampen van de auto zijn wat overbelicht, net zoals het logo. Tikkeltje meer contrast en vignetting zou hem spannender maken.
#2 - Ook hier geldt qua scherptediepte hetzelfde als voor foto 1, wederom weer een goede locatie. Ook leuk dat we de auto gespiegeld zien in de plas.
#3 - Hier lijkt het alsof je teveel schaduw of contrast hebt toegevoegd, waardoor de de details van de banden verloren gaan.
#4 - Dit vind ik de leukste foto van de serie. Originele locatie en goede positie van de wagen. Alleen weer jammer dat de muur erachter zo scherp is.
#5 - Goede foto voor een blik in het interieur, alleen wat er buiten te zien is, is werkelijk afschuwelijk. Je had hier beter kunnen kiezen voor een plek waarbij je enkel de lucht zou zien ipv die witte muur.
#6 - Prima, niets op aan te merken
#7 - Zelf zou ik die linker deur weglaten. Verder goed.
#8 - Goed!
#9 - Ook een goede foto... Je zou nog een beetje de lucht kunnen veranderen (donkere kleur).
#10 - Ook zeer mooi gedaan!
Ik hoop dat je er wat aan hebt
eens met ^^
toch even 1 ding.
probeer je foto's te resizen naar 600px breed, zodat ze er op 't forum ook leuk uitzien.
ze zien er namelijk nu niet uit vanwege de pixel resize. Deze geeft erge kartelrandjes
toch even 1 ding.
probeer je foto's te resizen naar 600px breed, zodat ze er op 't forum ook leuk uitzien.
ze zien er namelijk nu niet uit vanwege de pixel resize. Deze geeft erge kartelrandjes
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Vette lokatie, waar is dat?
#9 en #10 zijn netjes maar ja, dat zijn knap gore resizes inderdaad.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
#9 en #10 heb ik nu al zo vaak gezien. Misschien tijd voor een nieuw effectje?
Nummer acht vind ik erg mooi, je hebt hier prachtig een detail er uit gelicht. Nummer vijf bevalt ook, met een groothoek in de auto. Wellicht kun je het nog groter maken met een nog grotere groothoeklens?
Nummer acht vind ik erg mooi, je hebt hier prachtig een detail er uit gelicht. Nummer vijf bevalt ook, met een groothoek in de auto. Wellicht kun je het nog groter maken met een nog grotere groothoeklens?
Hoe wilde je nog meer groothoek voor elkaar krijgen dan een 30D met een 10mm? Je komt dan al vrij snel bij een fish uit en dat is voor dit soort foto's leuk, maar niet echt bruikbaar. Beetje hetzelfde idee waarom er die hard fotografen zijn die zich met architectuur bezig houden niet over willen naar een digitale spiegelreflex ivm vervorming.Skaah schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:06:
Overigens vind ik de interieurfoto's er een beetje buiten vallen ten opzichte van de overige, verder een nette serie
Twee kleine opmerkingen:
1. Als je de stoelen zo ver naar achteren/schuin zet, krijg je een vertekend beeld en sommige mensen zal dat opvallen.
2. In je laatste foto is alles bewogen alsof er snelheid is, behalve een boomstam (of iets dat daar op lijkt), what's up with that?
Verder fijne plaatjes hoor!
1. Als je de stoelen zo ver naar achteren/schuin zet, krijg je een vertekend beeld en sommige mensen zal dat opvallen.
2. In je laatste foto is alles bewogen alsof er snelheid is, behalve een boomstam (of iets dat daar op lijkt), what's up with that?
Verder fijne plaatjes hoor!
Bericht hierboven
Mooie foto's, maar eerlijk gezegd vond ik je cayenne-foto's mooier. Dat komt denk ik met name door de achtergrond. Een terreinauto (voorzover de nissan dat is) hoort voor mijn gevoel thuis op het terrein en niet in de stad. Misschien doet dat een beetje afbreuk aan zijn stoerheid. Daar moet ik wel bij bekennen dat ik de cayenne dan ook een net even wat mooiere auto vind dan de Qashqai, misschien dat dit ook invloed heeft op mijn oordeelsvorming. 
Het effectje van 9 en 10 mag dan niet revolutionair zijn, ik vind het nog steeds mooi. De interieurfoto's van de Qashqai vind ik iets minder qua compositie, schuin vanaf buiten zoals je bij de cayenne hebt gedaan vind ik mooier. Nummer 6 was nog wel aardig geweest als je er wat meer ruit bij had gezet.
Het effectje van 9 en 10 mag dan niet revolutionair zijn, ik vind het nog steeds mooi. De interieurfoto's van de Qashqai vind ik iets minder qua compositie, schuin vanaf buiten zoals je bij de cayenne hebt gedaan vind ik mooier. Nummer 6 was nog wel aardig geweest als je er wat meer ruit bij had gezet.
Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl
Thanks for all the comments.
Alle foto's zijn in Nieuw-Vennep genomen.
En een voorwielaangedreven auto is in mijn ogen geen terreinauto, dus daarom heb ik voor een meer Urban-locatie gekozen
Tsja de interieurfoto's zijn voor een review-site gemaakt, dus vertel mij maar hoe het beter en spannender kan
De stoelverstelling heb ik trouwens niet gebruikt, ze zaten zo gewoon goed.
Laatste 2 foto's zijn met behulp van een autostatief gemaakt.
Alle foto's zijn in Nieuw-Vennep genomen.
En een voorwielaangedreven auto is in mijn ogen geen terreinauto, dus daarom heb ik voor een meer Urban-locatie gekozen
Tsja de interieurfoto's zijn voor een review-site gemaakt, dus vertel mij maar hoe het beter en spannender kan
Laatste 2 foto's zijn met behulp van een autostatief gemaakt.
Beetje wiskundig/ruimtelijk inzicht;Floris schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:30:
bij het maken van een draai kan het net voorkomen dat er zich een voorwerp bevind dat zich op het oog niet of nauwelijks meedraait voor een paar tellen. Met name een voorwerp dat tussen het middelpunt en de auto indraait.
Moeilijk om uit te leggen, maar het resultaat is iig dat die boom op het moment van afdrukken op het oog nauwelijks bewogen heeft tov de rest van de afbeelding. Op zich wel jammer, deze scherpte leid idd wel af.
Pagina: 1