[Aspire E560] Hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24
Ik heb nu een acer Aspire E560. Ik vraag me nu af wat voor moederbord er in zit voor een eventuele upgrades. Vind de pentium D die er in zit behoorlijk slecht, vooral i.c.m. met vista & multitasken.

Dus ik dacht, als ik eens een lijstje maak met hardware die ik kan upgraden. Dat bleek moeilijker dan gedacht. Ik dacht, ik installeer everest eens.
Wat denk, je, hij herkent mijn 2 schermen, videokaart, geluidskaart, processor, onboard video, netwerkkaarten. Nu vraag ik me dus af, wat voor moederbord zit er in.

Heb al gegoogled. Niets gevonden, wel weet ik dat er een Ati radeon xpress 200 onboard op zit. Maar hoe kan ik achter het moederbord komen?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

vaak een custommade mobo, reken er maar niet op dat een C2D er op gaat passen.

post overigens voortaan in z'n topic ff je volledige specs en een everest uitdraai ofzo mee.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• BlackWhizz

• BlackWhizz
iemand?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt een Acer OEM bord, je weet welke chips erop zitten, wat wil je dan nog meer weten? OEM bordjes zijn over het algemeen minder gedoucmenteerd (documentatie ligt vaak bij de OEM en komt er niet vandaan). Maar dat is geen probleem, gezien je aan de hand van de chipset e.d. het nodige te weten kunt komen.
Ik heb laatst een Acer opengetrokken die een bord had dat verdacht veel op een Abit bord leek (gezien de PCBkleur) maar iets van een typenr ofzo staat er gewoon niet op.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Schroef je computer open, kijk wat voor informatie op de moederbord zelf staat, vaak staat er wel een nummer o.i.d. op waardoor je dus een beetje de goede weg op kunt raken. Zelf een foto van de binnenkant van je computer zouden mensen kunnen helpen, nu is het "ik heb een computer, welke moederbord zit er in?" een soort glazenbol gokje.

Dus een beetje meer eigen inzet in je topicstart mag best.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.