PC start niet meer op, welk onderdeel is kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:35
Sindskort wil de computer van een kennis van mij niet meer opstarten. Als je de PC aanzet, gaan de ventilatoren draaien en hoor je de harde-schijf op gang komen, maar verder gebeurd er niets (geen beeld of schijfactiviteit o.i.d.).

Vervolgens heb geprobeerd de computer zo kaal mogelijk op te starten (met voeding, moederbord en geheugen). Dit bood echter geen soelaas.

Eén van deze 3 componenten zal dus wel defect zijn. Mijn vermoeden gaat uit naar het moederbord, want de DVD-speler wil ook niet meer open (of kijk ik nu verkeerd en moet ik juist de nadruk leggen op de voeding hierdoor).

De garantie is verlopen van de computer, en de winkel is failliet gegaan. Nu is het niet een groot probleem om een (zo klein mogelijk) risico te lopen door het verkeerde component te kopen en te vervangen, maar graag zou ik de kans hierop zo klein mogelijk willen maken door naar jullie adviezen te luisteren (ervaringen etc.).

Specificaties:
aOpen QF50C 300 Watt voeding
Asus K8N
AMD Athlon 64 2800+
80 GB HD / GeForce 5200 / etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Schelte op 17-06-2007 18:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om erachter te komen waar het probleem zit hebben we een mooie troubleshooter: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Neem die eens stap voor stap door en dan kom je er vanzelf achter waar het probleem precies zit.
Het kan namelijk voeding, moederbord, videokaart, ram en cpu zijn als ik het zo lees.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

We hebben geen glazen bol. Dit zul je echt zelf moeten uitzoeken.\

Hoe? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.