[Wireless] PCI of USB adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik wil een linksys adapter gaan aanschaffen om een PC wireless te laten connecten met een wireless AP. De pc staat in de hoek van de woonkamer, tussen een bureau en een muur. Aan de achterkant van de pc zit ook een muur. Nu wilde ik als eerste een pci-kaartje installeren met antenne buiten de kast. Het lijkt me alleen dat ik dan probleem krijg met ontvangst. Tweede optie is om een usb adapter te nemen, met kabel en antenne. Deze dan op het bureau te zetten.

Het lijkt me dat veel desktop pc's redelijk ingebouwd staan over het algemeen. Is hier rekening mee gehouden bij het ontwerp van een wireless PCI kaart, zodat deze in die situaties gewoon blijft werken. Of moet ik toch gewoon voor USB gaan?

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
kick O-)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-03 12:50

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb voor mijn ouders gewoon een usb ding gekocht. Geen gezeur met openschroeven. Daarnaast maakt het voor de prijs ook niet uit en heb je tegenwoordig toch 100 USB poorten op de computer zitten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
USB werkt doorgaans dermate betrouwbaar dat de keuze tussen PCI en USB steeds lastiger wordt. In dit geval zou ik voor USB gaan.

9 van de 10 keren kun je op een PCI kaart gewoon een externe antene aansluiten. Soms zit de antene zelf ook gewoon aan een draadje. Maar die moet je weer los gaan kopen en dat kost geld.

Het is niet zo dat USB sticks per definitie minder kracht hebben dan PCI kaarten, en omgekeerd. Er zit een wettelijk maximum aan en vaak begeven fabrikanten zich in de buurt daarvan. Meestal is dat wel voldoende voor een goede verbinding, ook achter een computer. Maar het heeft natuurlijk ook alles te maken met de omgeving.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een pci-kaartje is wat netter. Ik vind het irritant om overal usb-apparaten op en rond je bureau rond te hebben slingeren ;) Maar dat is puur persoonlijk. Denk dat het qua bereik verder niet zoveel uitmaakt, maar dat is iets wat pas in de praktijk pas zal blijken.

Verwijderd

Vond zelf het bereik van een wireless usb stick achter in mijn pc minimaal, stuk beter met de meegeleverde dock waarbij je de stick op je desk kan zetten. Wel opletten dat je usb stick met dock wordt geleverd, zoals mijn thomson speedtouch 121g. PCI zit met hetzelfde probleem ja, slechte ontvangstplek, antenne kan vaak wel apart worden aangeschaft. Koos zelf voor usb want geen pci slot vrij, + ook makkelijk voor mijn laptop/volgende laptop/volgende pc

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
PCI kaarten hebben natuurlijk wel een betere antene dan menig USB stick. Ik denk dat dat ook een hoop compenseert.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-03 12:50

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:27:
...Wel opletten dat je usb stick met dock wordt geleverd, zoals mijn thomson speedtouch 121g. ...
Voor mijn ouders heb ik een linksys usb stick gekocht. Hier zit een verleng kabeltje bij. Deze heb ik gewoon aan het prikbord naast de computer gehangen (zit een gleufje in waar mooi een speld door paste die daar nog in het prikbord zat). Valt nauwlijks op.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1