Toon posts:

Asus EN8500GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus EN8500GT videokaart. Met deze kaart wil ik onder Windows Vista Premium op een resolutie van 1360 x 768 werken. Dit omdat mijn lcd tv dit als optimale resolutie heeft. Echter deze resolutie kan ik niet instellen of bijvoegen. Hogere of lagere resoluties zijn wel mogelijk.
Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe is dit op te lossen.
De nieuwste drivers installeren heeft ook niet geholpen. Op de Asus en Nvidia site staan ook drivers voor deze kaart maar die geven ook niet de gewenste resolutie.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

Hoe heb je die lcd tv aan je pc aangesloten? Met wat voor kabel bedoel ik dus :).

Verwijderd

Kun je geen custom resolutie aanmaken in je control panel van Nvidia?

Verwijderd

Topicstarter
De lcd tv is aangesloten met de bijgeleverde vga kabel. Via het control panel van Nvidia kan de resolutie niet worden bijgevoegd. Ik heb hier voor een TI4600 gehad en hier kon je inderdaad een resolutie toevoegen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

Je wilt dus een lcd tv aansluiten dmv een vga kabel. Dit kan wel, maar dvi is toch een stuk scherper.
Niet dat dit je probleem kan veroorzaken.. maar ik zeg het maar even.

Heb je je tv in windows al een driver toegekend?
Heb je al eens gekeken naar het programma powerstrip?

[ Voor 10% gewijzigd door job op 17-06-2007 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Leg eens wat meer uit over "powerstrip" aub.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
gebruik even google aub...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Powerstrip ondertussen gevonden en geinstalleerd. Werkt ook niet. Het lijkt wel of Vista iets blokkeerd ofzo. Ik heb in Powerstrip de juiste resolutie aangemaakt en de juiste frequentie. Deze info opgeslagen en met deze info de videokaartdriver bijgewerkt met deze file. Na opstarten echter staat de oude driver er gewoon weer.

Verwijderd

job schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:46:
Je wilt dus een lcd tv aansluiten dmv een vga kabel. Dit kan wel, maar dvi is toch een stuk scherper.
Niet dat dit je probleem kan veroorzaken.. maar ik zeg het maar even.
Zelf heb ik ook een LCD TV en werk met dezelfde resolutie. Waarschijnlijk heeft hij een Samsung of Philips, en deze hebben meestal alleen VGA ;). En als je hem via een convertor met HDMI op de DVI aansluiting gaat aansluiten heb je kans dat hij alleen de HD-resolutie pakt (1280x720). Volgens mij zit er daarom een VGA aansluiting op.
Pagina: 1