Krijg net mailtje van mn vader. Die is van beroep binnenvaart schipper en vaart veel van Nederland naar Frankrijk en omstreken. Internet is vrij lastig te krijgen in de erg dun bevolkte gedeeltes waar hij doorheen moet varen. Echter heeft hij nu een redelijk opstelling waar hij toch mee uit de voeten kan:
Desktop pc met daarop:
- GPRS inbelverbinding via Bluetooth modem van zn MDA Vario (data abbo bij franse provider)
of alternatief GPRS inbelapparaat
- Sateliet downstream via D-Box aangesloten op een virtual DVB netwerkkaart
Dit werkt redelijk als ie ontvangst heeft, echter wil mn pa nu meer. Hij heeft namelijk ook nog andere "moderne" apparatuur die ook willen meeprofiteren van z'n internet verbinding:
Hiervoor heeft hij een router aangeschaft die alle apparatuur moet voorzien van internet.
Router met daarop aangesloten (merk & type niet bekend):
- DVD Speler met utp ingang
- Laptop via wireless
- MDA Vario (indien er een wlan beschikbaar is)
Probleem wat zich nu voordoet is dat hij het niet voor mekaar krijgt om de internet verbinding via z'n desktop te delen naar de router toe. Probleem omschrijft hij als volgt:
>> Windows kiest, zonder mij iets te vragen, altijd de snelste verbinding
>> zodat ik ook hier wel eens een minuutje of wat zit te wachten om me dan
>> te realiseren dat er niets verschijnt in mijn browser omdat de
>> netwerkkaart niet is uitgeschakeld. Doe ik dat wel, dan werkt het
>> internet (getuige deze mail) prima.
>> Maar als ik mijn netwerkkaart uitschakel is er helaas ook niet veel
>> meer te delen.
Windows zelf kan dus niet echt goed overweg met het delen van deze opstelling. Wellicht bestaat hier een handig programmatje voor, maar iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Desktop pc met daarop:
- GPRS inbelverbinding via Bluetooth modem van zn MDA Vario (data abbo bij franse provider)
of alternatief GPRS inbelapparaat
- Sateliet downstream via D-Box aangesloten op een virtual DVB netwerkkaart
Dit werkt redelijk als ie ontvangst heeft, echter wil mn pa nu meer. Hij heeft namelijk ook nog andere "moderne" apparatuur die ook willen meeprofiteren van z'n internet verbinding:
Hiervoor heeft hij een router aangeschaft die alle apparatuur moet voorzien van internet.
Router met daarop aangesloten (merk & type niet bekend):
- DVD Speler met utp ingang
- Laptop via wireless
- MDA Vario (indien er een wlan beschikbaar is)
Probleem wat zich nu voordoet is dat hij het niet voor mekaar krijgt om de internet verbinding via z'n desktop te delen naar de router toe. Probleem omschrijft hij als volgt:
>> Windows kiest, zonder mij iets te vragen, altijd de snelste verbinding
>> zodat ik ook hier wel eens een minuutje of wat zit te wachten om me dan
>> te realiseren dat er niets verschijnt in mijn browser omdat de
>> netwerkkaart niet is uitgeschakeld. Doe ik dat wel, dan werkt het
>> internet (getuige deze mail) prima.
>> Maar als ik mijn netwerkkaart uitschakel is er helaas ook niet veel
>> meer te delen.
Windows zelf kan dus niet echt goed overweg met het delen van deze opstelling. Wellicht bestaat hier een handig programmatje voor, maar iemand enig idee waar ik deze kan vinden?
Signature?