beste mensen,
ik heb in een script van mij het volgende probleem:
ik heb een icoontje (divje) waarvan ik het onclick en het ondblclick event van opvang.
De onclick laat een menutje zien. Dit zijn twee divjes, 1 fullscreen, en 1 echt menutje. Als je naast het menu klikt (dus op dat fullscreen divje) sluit het menu weer.
De onDblClick doet iets anders (doet even niet ter zake)
echter, het dblclick event komt niet door omdat na de eerste klik er een andere element over het icoontje heen wordt geplaatst door het onclick event.
nu wil ik dit oplossen door een kleine timer (500ms ofzo) te gebruiken in mijn onclick event.
zodoende heb je voldoende tijd voor beide events.
echter nu ik dat doe kom ik een aantal dingen tegen.
ik kan in die timer geen 'e' (event) meegeven, die bestaat dan niet meer, en kan daar dus geen muispositie enzo uit halen.
Verder werkt mijn 'this' niet meer (wat wel te fixen is natuurlijk)
maar veel erger. Ik kan de setTimeout niet cancelen...
normaal doe je dit:
echter, ik heb nu de cleartimeout in mijn dblclick event staan:
echter deze doet gewoon niks.. Ik heb een keer een alert achteraan die ondblclick functie geplaatst, en die wordt gewoon uitgevoerd. De clearTimeout wordt dus ook echt uitgevoerd.
Echter, 500ms later krijg ik nog een foutmelding van de timer die dan afgaat...
en ja, iconCloseTimer is globaal.
hoe zit dit?
ik heb in een script van mij het volgende probleem:
ik heb een icoontje (divje) waarvan ik het onclick en het ondblclick event van opvang.
De onclick laat een menutje zien. Dit zijn twee divjes, 1 fullscreen, en 1 echt menutje. Als je naast het menu klikt (dus op dat fullscreen divje) sluit het menu weer.
De onDblClick doet iets anders (doet even niet ter zake)
echter, het dblclick event komt niet door omdat na de eerste klik er een andere element over het icoontje heen wordt geplaatst door het onclick event.
nu wil ik dit oplossen door een kleine timer (500ms ofzo) te gebruiken in mijn onclick event.
zodoende heb je voldoende tijd voor beide events.
echter nu ik dat doe kom ik een aantal dingen tegen.
ik kan in die timer geen 'e' (event) meegeven, die bestaat dan niet meer, en kan daar dus geen muispositie enzo uit halen.
Verder werkt mijn 'this' niet meer (wat wel te fixen is natuurlijk)
maar veel erger. Ik kan de setTimeout niet cancelen...
normaal doe je dit:
JavaScript:
1
2
3
| var TimerID = setTimeout("alert('boe');", 1000); ... window.clearTimeout(TimerID); |
echter, ik heb nu de cleartimeout in mijn dblclick event staan:
JavaScript:
1
| tmp.ondblclick = function(e) { window.clearTimeout(iconCloseTimer); anderDing(); } |
echter deze doet gewoon niks.. Ik heb een keer een alert achteraan die ondblclick functie geplaatst, en die wordt gewoon uitgevoerd. De clearTimeout wordt dus ook echt uitgevoerd.
Echter, 500ms later krijg ik nog een foutmelding van de timer die dan afgaat...
en ja, iconCloseTimer is globaal.
hoe zit dit?
This message was sent on 100% recyclable electrons.