Ik heb hier een prima Seasonic 300W-voeding met 15A op de 12V-lijn. Meer dan sterk genoeg voor de AMD Athlon 64 X2 3600+ EE 65W die ik wil gaan kopen. Helaas zit er geen P4-stekker op deze voeding. Nu weet ik dat die stekker gewoon 12V geeft, en bij de meeste voedingen deze gewoon van de normale 12V-lijn komt.
Zou ik niet gewoon een P4-stekker van bijvoorbeeld een kapotte voeding kunnen vastsolderen op de plek van 2 van de molex-stekkers van mijn voeding? Dus dat ik 2 molex-stekkers erafknip, en van elk de gele draad en bijbehorende zwarte draad aan de P4-stekker vastmaak?
Ik ga voor de rest slechts een passief gekoeld moederbord, 1 harde schijf, 1 dvd-speler en een videokaart die ongeveer 20 watt verstookt gebruiken.
Ik zie geen goede redenen om het niet te doen
. Jullie wel?
Zou ik niet gewoon een P4-stekker van bijvoorbeeld een kapotte voeding kunnen vastsolderen op de plek van 2 van de molex-stekkers van mijn voeding? Dus dat ik 2 molex-stekkers erafknip, en van elk de gele draad en bijbehorende zwarte draad aan de P4-stekker vastmaak?
Ik ga voor de rest slechts een passief gekoeld moederbord, 1 harde schijf, 1 dvd-speler en een videokaart die ongeveer 20 watt verstookt gebruiken.
Ik zie geen goede redenen om het niet te doen