P4-stekker zelf toevoegen aan goede voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb hier een prima Seasonic 300W-voeding met 15A op de 12V-lijn. Meer dan sterk genoeg voor de AMD Athlon 64 X2 3600+ EE 65W die ik wil gaan kopen. Helaas zit er geen P4-stekker op deze voeding. Nu weet ik dat die stekker gewoon 12V geeft, en bij de meeste voedingen deze gewoon van de normale 12V-lijn komt.

Zou ik niet gewoon een P4-stekker van bijvoorbeeld een kapotte voeding kunnen vastsolderen op de plek van 2 van de molex-stekkers van mijn voeding? Dus dat ik 2 molex-stekkers erafknip, en van elk de gele draad en bijbehorende zwarte draad aan de P4-stekker vastmaak?

Ik ga voor de rest slechts een passief gekoeld moederbord, 1 harde schijf, 1 dvd-speler en een videokaart die ongeveer 20 watt verstookt gebruiken.

Ik zie geen goede redenen om het niet te doen :+ . Jullie wel?

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ah shit! Laat maar! http://www.mnm-computers...._351_221&products_id=3342 <- het bestaat, dus het kan :)

Verwijderd

Ik zie geen bezwaar.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Been there done that :)
Werkt prima als je idd in de gaten houd hoeveel Ampere erop de 12 volt staat.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Zo heb ik ooit een voeding gesloopt :+

Die kon het niet aan (was geen Sweex maar een Qtec :P )...

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Atlas schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:00:
Been there done that :)
Werkt prima als je idd in de gaten houd hoeveel Ampere erop de 12 volt staat.
Same here. Werkt gewoon ;)

Audi S3

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:21
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:18:
Zo heb ik ooit een voeding gesloopt :+

Die kon het niet aan (was geen Sweex maar een Qtec :P )...
Tja, maar er is dan ook een gigantisch verschil tussen Qtec en Seasonic. Das het zelfde als een kartonnendoos en een wolkenkrabber :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Pagina: 1