Hallo, de temperatuur van mijn Cpu ligt steeds rond de 80/90 graden, en met pieken van 102 graden! dus dat betekent als ik bijv bf2 aan het spelen ben dat mijn pc opeens er mee ophoudt. Kan iemand mij helpen om de temparatuur van mijn cpu te verlagen!??
Een redelijke hoeveelheid koelpasta eronder, de koeler goed vast zetten, de fan van de koeler aansluiten, kijken of je wel airflow hebt, kijken of je IHS niet hol/bol is, uitlezen met een goed programma of gewoon BIOS, etc.
Koelpast heb ik niet, de koeler zit goed vast in de kast, de fan van de koeler is ook goed aangesloten, Hoe kan ik zien of er airflow is?, Wat is een IHS? en hoe kan ik zien hoe die hol of bol is, bedoel je dat ik de temparatuur uit moet lezen? daarvoor heb ik al speedfan gedownd.
alvast bedankt,
alvast bedankt,
De Pc is pas 2 dagen oud, dus dat lijken me geen opties.
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:32:
En natuurlijk alle stof tussen de fans uithalen of een nieuwe betere fan kopen.
Wat heeft dit met Client software algemeen te maken? Ook is het verboden om twee topics met hetzeflde onderwerp te openen. Je toont zelf totaal geen inzet... Ik voel het slotje!
Verwijderd
Hoe moet ik dat nou wetenVerwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:33:
De Pc is pas 2 dagen oud, dus dat lijken me geen opties.
[...]
Zelfbouw of laten doen ? er is dan iets mis met de cooler of hoe hij er op gezet is.
Koelpasta heb je niet? In wat voor zin...niet thuis of niet op je CPU?
Check je kast of de warme lucht niet blijft hangen of dat de verkeerde fan uitblaast enz...
IHS = Integrated HeatSpreader, een stukje ijzer die de core van je CPU beschermt tegen het gewicht van de koeler. Soms zijn dezen zo gemaakt dat de ruimte tussen de IHS en core zo groot is dat het niet meer goed geleid. (Zoek even op GoT.)
SpeedFan is meestal wel goed, voor zekerheid kan je een ander programma ernaast leggen om te checken of SF echt goed zit.
Post anders een screenshot van SpeedFan.
Check je kast of de warme lucht niet blijft hangen of dat de verkeerde fan uitblaast enz...
IHS = Integrated HeatSpreader, een stukje ijzer die de core van je CPU beschermt tegen het gewicht van de koeler. Soms zijn dezen zo gemaakt dat de ruimte tussen de IHS en core zo groot is dat het niet meer goed geleid. (Zoek even op GoT.)
SpeedFan is meestal wel goed, voor zekerheid kan je een ander programma ernaast leggen om te checken of SF echt goed zit.
Post anders een screenshot van SpeedFan.
[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 17-06-2007 15:37 ]
Prober dit eens, zijkant open maken, tafelventilator erop richten, en kijk wat de temperatuur doet.
Indien nu ok dan is afvoer van warmte niet goed.
Dit alleen doen indien dit niet in conflict is met garantie!!!!!!!!!
Voelt de koelvin(koelblok) warm aan of heet. Indien maar een beetje warm dan koelblok maakt slecht contact met cpu. Processor heet maken met cpu burn-in(deze meerdere keren starten)
Misschien terug naar winkel ivm garantie.
Indien nu ok dan is afvoer van warmte niet goed.
Dit alleen doen indien dit niet in conflict is met garantie!!!!!!!!!
Voelt de koelvin(koelblok) warm aan of heet. Indien maar een beetje warm dan koelblok maakt slecht contact met cpu. Processor heet maken met cpu burn-in(deze meerdere keren starten)
Misschien terug naar winkel ivm garantie.
Client Software Algemeen is bedoeld voor vragen over software. Vragen over de temperatuur van je CPU passen eerder in een van de hardware forums, zoals Processors, Mobo's & Geheugen. Ik ga dan ook je topic daar naar toe verplaatsen. 
Zou je overigens nog ongeveer alle relevante informatie in je topicstart kunnen plaatsen? Wat voor CPU gebruik je? Op welk moederbord? Zie Het algemeen beleid en de locale stickies in het forum waar je een topic opent.
Zou je overigens nog ongeveer alle relevante informatie in je topicstart kunnen plaatsen? Wat voor CPU gebruik je? Op welk moederbord? Zie Het algemeen beleid en de locale stickies in het forum waar je een topic opent.
Signature
Welke cpu gaat het en welk mobo?
Als het een brisbane is, kan het best zijn dat je temps niet kloppen.
En geen koelpasta, hoop wel tussen de cpu en koeler.
Als het een brisbane is, kan het best zijn dat je temps niet kloppen.
En geen koelpasta, hoop wel tussen de cpu en koeler.
Best nieuwe cpu cooler kopen een scythe ninja ofzo die zal die dual core wel beter de baas kunnen dan die freezer die je hebt.
Onzin.SwornEnemy schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:33:
Best nieuwe cpu cooler kopen een scythe ninja ofzo die zal die dual core wel beter de baas kunnen dan die freezer die je hebt.
Ten eerste zie ik nergens dat de TS een freezer heeft, en ten tweede is 80/90/102 gewoon te hoog, zelfs met een standaard koeler erop en een aardige overklok.
OK, laten we even kijken...
- geen melding van type CPU
- geen melding van waarmee deze temps gemeten worden
- geen melding van rest van specs
- geen melding van wat zelf allemaal geprobeerd is
Hier kunnen we weinig mee. Dit kan even goed een meetfout in een of ander stuk software zijn als een echt temperatuurprobleem. Zet even bovenstaande op een rijtje, dan kom je er zelf waarschijnlijk uit, maar als je hier een topic opent, wees volledig, uitgebreid en maak dudelijk wat voor inzet je al getoond hebt.
- geen melding van type CPU
- geen melding van waarmee deze temps gemeten worden
- geen melding van rest van specs
- geen melding van wat zelf allemaal geprobeerd is
Hier kunnen we weinig mee. Dit kan even goed een meetfout in een of ander stuk software zijn als een echt temperatuurprobleem. Zet even bovenstaande op een rijtje, dan kom je er zelf waarschijnlijk uit, maar als je hier een topic opent, wees volledig, uitgebreid en maak dudelijk wat voor inzet je al getoond hebt.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()