Nieuwe pc, enkel voor games

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 14:14
Ik ga het nog een keer proberen... ik vond mijn vorige topic gewoon helder, maar misschien is het nu wel goed??:

Weer een "nieuwe pc"-topic. Ik zelf werk de dagelijkse taken af op een Mac (e-mailen, internet, office etc.) maar speel toch ook wel graag een gamepje. Nu mijn oude windowsbak het af laat weten (XP3200+, 6800GT) wil ik een nieuw systeem.

Het doel is dus: gamen onder (nu) Windows XP, eerste kwartaal 2008: DX10/Vista/wat overklokken.

Budget is gewoon bang-for-buck, maar wil ook geen 2000neerleggen aangezien ik het meest van de tijd op de Mac werk.

Hieronder staat een overzicht van het systeem zoals ik heb samengesteld.

Behuizing:

Zalman HD160
Erg nette (maar dure behuizing), het moet een HTPC kast zijn aangezien het in een audio-rack geplaatst dient te worden. Ik heb voor deze kast gekozen omdat het full-factor componenten ondersteund, op zich zijn het lcd schermpje en afstandbediening overbodig. Iemand ervaringen met deze kast of misschien een mooi alternatief?

Voeding:

Corsair HX520
Deze voeding is zwaar zat voor dit systeem (ook met het oog op de toekomst: overclocken en DX10 videokaart). Modulair dus minder kabelzooi. Uit reviews (silent pc etc.) komt deze voeding als uitstekend uit de bus, is erg stil en stabiel.

Moederbord:

Gigabyte P965 DS3 rev. 3.3
Ik zit te twijfelen over de P965 chipset en de P35 chipset. DDR3 is geen optie voor mij en ik zie de voordelen van het P35 chipset niet (P965 ondersteund ook gewoon 4core cpu's en indien die mainstream worden zal ik mijn gehele systeem wel een update geven). Gekozen voor dit moederbord vanwege de goede overclockprestaties en mogelijkheid tot raid (welke met bijvoorbeeld P5B lastig is uit te voeren (externe kabels etc.).

Processor:

Intel E6420 2.13Ghz, 4mb
Vreemde eend hier op GoT denk ik, de keuze voor deze processor is goed te verdedigen denk ik. Hij is in principe hetzelfde als de duurdere E6600 alleen lager geklokt. Uit reviews blijkt dat de E6420 een goede overclocker is welke niet onder doet voor de E6600. De 40euro hou ik liever in mijn zak.

Geheugen:

G.Skill F2-6400PHU2 2GB
Ik heb voor dit geheugen gekozen omwille van het overclockpotentie, er zitten Micron chips op welke stabiel zijn bij het overclocken en het geheugen draait op DDR6400, welke garant moet staan voor een overclock van 3-3.5Ghz. Nu mijn vraag, is dit geheugen overkill of gewoon doen? Misschien alternatieven?

Grafische kaart:

Asus Radeon X1950 Pro 256MB
Dit is misschien een opvallende keuze, ik heb voor deze kaart gekozen omdat ik dit zie als ideale tussenpaus. Ik wil eerste kwartaal 2008 overschakelen op een DX10 kaart als dat wat meer ingeburgerd is. Deze kaart voldoet tot dan. Of zie ik dit helemaal verkeerd? Misschien alternatieven?

Harde schijf:

Seagate 320gb, SATA2, 16mb
Ik zit hier te twijfelen tussen de Seagate en een Raptor. Een Raptor is natuurlijk heel verleidelijk maar volgens de berichten die ik lees de meerprijs niet waard, vooral met het doel voor ogen: enkel gamen. Beter is om in het eerste kwartaal van 2008 er nog een bij te zetten en over te schakelen op RAID. Zie ik dit juist of toch voor de Raptor gaan???

DVD-brander:

Samsung SH-S183A
Geen verder commentaar nodig, standaard.

Totaal: 930,47 (incl. BTW)

In eerste kwartaal 2008: DX10 videokaart, extra HD voor RAID, overclocken van processor, stock cooler vervangen door beter exemplaar.

NB: ik verwacht geen topprestaties, ben geen fanatiek gamer maar speel graag een spelletje (BF2, BF2142, Oblivion, C&C3, CoH).

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is niet de bedoeling. ;) Als je het niet eens bent met een slotje, neem dan contact op met de moderator in kwestie. Dit is alles behalve de bedoeling. Zie: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Dit topic is gesloten.