Toon posts:

U.S. Robotics USR8054 reboot constant

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een USR8054 die constant reboot.

Een afbeelding ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.thg.ru/network/gigabyte_gn-br01g_usr8054_zyxel_p-334wt_ee/images/image009_sm.jpg

Dus als ik hem aansluit op de stroom is het PWR-ledje oranje en dit blijft ook zo.Ik had ergens gelezen dat dit wil zeggen dat de router reboot. Na ongeveer 30 seconden gaan er even 5 groene ledjes aan: de WAN, en de ledjes van de 4-lanpoorten. Na 30 seconden gebeurt opnieuw hetzelfde.

Als ik de router via een netwerkkabel aansluit op de pc is de status van de netwerkverbinding: "Netwerkadres verkrijgen", als de router dan reboot komt er even "Netwerkkabel is niet aangesloten" op en nadien terug "Netwerkadres verkrijgen".

Ik vraag mij af wat het probleem kan zijn. Ik kan niet aan de instellingen van de router raken aangezien die om 30 seconden reboot.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet want ik ben ten einde raad.

Frederic

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37

talin

ES-MA

zit er geen reset knop op ( die met pen moet indrukken ) ?

miss domme vraag maar heb je de goede adapter aangesloten, lijkt wel of ie niet wil opstarten.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een resetknop op maar die lijkt niet te reageren aangezien als ik de resetknop loslaat niets gebeurd. Ik heb die resetknop al meerdere malen 30 seconden ingedrukt gehouden zelf al eens 1 minuut maar telkens zonder resultaat.

Ik heb de router van familie en de adapter die erbij zat lijkt mij wel de juiste te zijn. De router heeft een input van 5Volt DC en de adapter geeft 5 volt gelijkstroom dus dat lijkt mij in orde.

Bedankt voor de reply.

Frederic

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bij deze router gaat de adapter vaak (heel vaak) stuk (heb ze verkocht). Probeer dus eerst een andere adapter voor je allemaal andere dingen gaat proberen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij moet je de resetknop ingedrukt houden terwijl je de stroom aansluit. Ik weet niet meer zeker of het zo zat maar het was wel het geval bij één van mijn routers en volgens mij was dat de deze.

De originele adapter is trouwens 5V 2,5A ter informatie :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-03 20:58
Zo aan het plaatje te oordelen had mijn broer er ook zo één en die was na twee jaar einde oefening. Je kunt het ding openschroeven en kijken of er geen brakke condensatoren in zitten: http://www.badcaps.net/ .

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 16:18

qntal

Omlet du fromage!

installeer de nieuwste firmware eens op dat ding...heb het ook gehad met oude firmware dat het bleef rebooten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere adapter dus ik kan de router ook niet testen met een andere adapter.

De adapter die ik heb is inderdaad 5volt en 2.5A dus het zal wel de originele zijn. Het merk van de adapter is wel Jentec technology en dus niet van US Robotics zelf.

Ik kan moeillijk een nieuwe firmware instaleren aangezien de router elke 30 seconden reboot. Of heb je misschien een oplossing daarvoor?

Frederic

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 16:24 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als het misloopt tijdens het flashen dan is er normaal wel een soort rescue mode... Die zou toch stabieler moeten zijn :P.

* Borromini heeft geen goeie ervaringen met US Robotics, en dat waren dan nog bedrade routers

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:23:
Ik heb geen andere adapter dus ik kan de router ook niet testen met een andere adapter.

De adapter die ik heb is inderdaad 5volt en 2.5A dus het zal wel de originele zijn. Het merk van de adapter is wel Jentec technology en dus niet van US Robotics zelf.

Ik kan moeillijk een nieuwe firmware instaleren aangezien de router elke 30 seconden reboot. Of heb je misschien een oplossing daarvoor?

Frederic
Is wel van USR. Die adapter van Jentec wordt er door USR bijgeleverd. Geloof me, het is de adapter die de problemen veroorzaakt.

Probeer anders een universele adapter of een die iets minder volts levert.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik geen andere adapter heb om het te testen :?

Is er een andere manier om erachter te komen of de schuld bij de adapter ligt?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-03 20:58
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:18:
Het probleem is dat ik geen andere adapter heb om het te testen :?

Is er een andere manier om erachter te komen of de schuld bij de adapter ligt?
Toch een andere adapter zoeken die 5 V levert en minimaal 2,5 A kan leveren.
Pagina: 1