Ondersteunt ADSL2+ ook ADSL/is ADSL2+ downward compatible?

Pagina: 1
Acties:

• cariba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 02:36

cariba

while(alive) {breathe();}

Topicstarter
Ik heb een nieuw huis gekocht, volgens de diverse checks staat dit huis zo'n 350 meter van de centrale.
Vanuit deze centrale komt nog geen ADSL2+; maar ik vermoed dat dit op niet al te lange termijn zal veranderen.

Daarom wil ik op de toekomst voorbereid zijn en een Wireless ASDL2+-gateway aanschaffen.

Ik zit te denken aan de Linksys WAG300N. In de documentatie hiervan wordt gesproken over een ADSL2+ Modem.

Nu is mijn vraag, omdat er voorlopig eerst alleen 'normaal ADSL (dus niet 2+)' beschikbaar is: Kan de WAG300N ook op een 'normaal ADSL (dus niet 2+)'-lijntje?

Ik heb het antwoord niet kunnen vinden in de doc en ook niet op GoT.

Je kunt mijn vraag ook wat algemener stellen (topic): Ondersteunt ADSL2+ ook ADSL/is ADSL2+ downward compatible?

(ps. Misschien is het een voor de hand liggende vraag, maar ik heb in het verleden altijd via DSL, Kabel en inbel mijn weg naar internet gevonden... ;) nooit via ADSL(2+) dus!)

[ Voor 6% gewijzigd door cariba op 17-06-2007 14:41 ]

life would be much easier if we had the source code.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Het staat gewoon op de website van linksys in de datasheet van het apparaat welke standaarden ondersteund worden.
Built-in ADSL modem with G.lite, G.dmt,
g.992.3, g.992.5, and T1. 413i2 support
Kortom, even beter zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door kalizec op 17-06-2007 14:47 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
De zogenaamde DSL Modulation kan je bij deze Linksys apparaten gewoon simpel instellen. Je selecteert letterlijk de optie ADSL en als je een upgrade krijgt, verander je deze naar ADSL2+. Simpel dus. Slot kan erop.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
G.DMT (G.992.1) = ADSL standaard die in Nederland wordt gebruikt
G.992.3 = ADSL2
G.992.5 = ADSL2+

Standaard staan deze modems (bijna allemaal) op 'multimode' wat hetzelfde is als 'automatisch' en het gaat gewoon goed. Als je aansluiting alleen G.DMT toelaat zal hij dan daarop verbinden gewoon.

Let wel op dat je natuurlijk wel het juiste type koopt voor jouw aansluiting. Dus annexA bij een analoge aansluiting en annexB bij ADSL over ISDN.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• cariba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 02:36

cariba

while(alive) {breathe();}

Topicstarter
Bedankt allemaal!

En ik wist dus niet wat bjck hierboven verteld, welke standaard voor welke ADSL 'variant' stond, dus in die zin kon ik het niet weten.

Maar anyway, mijn vragen zijn beantwoord, het slot kan er inderdaad op.

life would be much easier if we had the source code.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En ik wist dus niet wat bjck hierboven verteld, welke standaard voor welke ADSL 'variant' stond, dus in die zin kon ik het niet weten.
Hoezo "kon het niet weten"? Op GoT verwachten we dat je zelf op zoek gaat, dit is makkelijk zat te vinden, bijvoorbeeld op http://en.wikipedia.org/wiki/adsl (bovenin rechts in de opvallend gekleurde box). Dat valt niet bepaald onder onmogelijk te vinden :o

Oslik blyat! Oslik!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Mocht je overigens nog geen ADSL2+ kunnen krijgen dan zou ik er ook niet echt vanuit gaan dat dit in de toekomst nog gaat veranderen of je moet gaan kijken naar een andere telco dan waar je nu bij hebt gekeken.

I'm not as think as you stoned I am

Pagina: 1