Toon posts:

Workstation + OSX

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. De oude G4 van mijn moeder heeft het begeven, en nu is ze dus op zoek naar een nieuwe computer. Ze heeft aangegeven een snelle computer te willen, maar omdat ze blij is dat ze net OSX onder de knie heeft wil ze daar bij blijven. Ze gebruikt de PC voor video-editing, een belangrijk deel van haar werk. Daarom had ik in gedachten om het High End Workstation van de BBG (reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2007) te nemen en daar OSX op te installeren d.m.v. bootcamp. (Of hoe dat ook heet, moet ik me nog even meer in verdiepen).

Omdat ze niet erg handig is met computers wil ze er zeker van zijn dat alles zonder problemen gaat werken. Maar omdat OSX op een PC illegaal is, weet ik niet zeker of het wel vloeiend zal gaan werken. Wat is jullie mening daarover, zou dit een goede keuze zijn of kan ze toch beter voor een G5 DualCore gaan?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aangezien OSX alleen op Apple-computers draait kan je alleen bij Apple.nl/store kijken naar een complete PC.

Bootcamp maakt het mogelijk om windows op Apple-hardware te draaien. Apple software op Wintel-hardware is zo goed als onmogelijk (het kan wel, maar da's illegaal en nauwelijks ondersteund).

Nieuwe iMac?

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Die videokaart kan je d'r wel buiten laten, video-editting vraagt meer van een goede processor.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon een nieuwe Mac kopen :) . Je vraag heeft trouwens niets met hardware te maken maar met OS, of kan het beste in Apple Talk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je geeft zelf al aan dat het installeren van OS X op een normale PC illegaal is, er naar vragen is dan ook erg gedurft. ;) Toch zijn er veel ervaringen over te lezen. Ik raad je aan om zelf eerst even goed in de materie te verdiepen: het installeren van OS X op een PC klinkt misschien eenvoudiger dan het is.

Helaas dus, maar hier gaan we niet aan mee werken. Tevens valt dit ook onder een 'wat moet ik kopen'-vraag.

Dit topic is gesloten.