Dual screen probleem met ATI 1950XT

Pagina: 1
Acties:

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07 07:53
Ik heb vorige week een tweede scherm bijgekocht (Samsung 205BW) exact dezelfde als wat ik al had. Beide schermen zijn op de DVI aansluiting aangesloten.

Het probleem:
Het linkerscherm geeft prachtig beeld (zoals dat altijd heeft gedaan), maar het rechterscherm is dof. Ik dacht meteen dat het aan de instellingen van de monitor lag. Maar ik heb beide exact hetzelfde ingesteld en het probleem bleef. Nu heb ik zojuist de monitoren gewisseld op de videokaart (andere aansluiting dus). Tot mijn verbazing geeft het rechterscherm nu perefect beeld, maar het linkerscherm is dof.

Besturingssysteem is Vista Ultimate en ik heb de laatste ATI drivers geinstalleerd. Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem? Het ziet namelijk niet uit.

Verwijderd

Ik heb zo'n zelfde kaart en er twee TFTs aanhangen en dit probleem niet geconstateerd.
Ik heb eergisteren de meeste recente drivertje gedownload, dus ik denk dat we dezelfde versies hebben.
Heb je al geprobeerd je kabels te wisselen? En al geprobeerd je driver te verwijderen en eens met de windows standaar driver te kijken of dat uitmaakt?

Ik draai trouwens XP. Dat zou je dus ook nog kunnen proberen als je een dualboot hebt opgezet.

Verwijderd

de net aangeschafte monitor alleen testen dus geen dual op stelling en dan op zowel d-sub (vga) als dvi testen kijken of je dan ook wazig beeld hebt dan ligt het namelijk aan de monitor.

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07 07:53
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:28:
de net aangeschafte monitor alleen testen dus geen dual op stelling en dan op zowel d-sub (vga) als dvi testen kijken of je dan ook wazig beeld hebt dan ligt het namelijk aan de monitor.
Het ligt niet aan de monitor, als ik van uitgang wissel dan is de ene monitor goed en de andere niet. Ik ga zo even een XP machine proberen en proberen met de standaard Windows driver.