Toon posts:

[Vista] Wel booten met PCI Videokaart, niet met Geforce 7950

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ook ik besloot dan toch maar de overstap naar Vista te maken.
Allemaal leuk en aardig, installatie verliep prima.

Tot ik bij het volgende punt kwam, Vista was in zijn geheel geinstalleerd en alles lijkt prima in orde.
Hij start opnieuw, normale BIOS scherm met kleuren en normaal contrast.
Maar dan opeens als hij Vista begint te laden gaat het fout.

Het laad scherm met Microsoft Corporation is niet zichtbaar, althans, niet op het eerste oog.
Je moet het beeldscherm op 100% Brightness zetten wil je iets waarnemen wat op Microsoft Corporation lijkt met een laadscherm erboven.
Echter hoelang je ook wacht, er gebeurt niets.

Natuurlijk al veel geprobeerd, nieuwe DVD gebrand, dit maal de engelse versie, het mocht niet baten.
Op een andere HDD geinstalleerd, geen effect.
Toen dacht ik laat ik eens een andere videokaart proberen, een XFX 64MB PCI kaartje, en ja hoor.
De pc start normaal op en alles laad prima.

Mijn andere videokaart betreft een GeForce 7950 GX2, dus in SLI vorm.
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet werkend en zie ook nergens iets op internet staan erover.

Met windows xp deed hij het perfect.

NB: Als ik de Vista CD erin doe en daar vanaf boot dan laad hij de setup ook niet, dit is tevens eenzelfde soort laad scherm als dat je vista zelf laad, misschien zit hier ergens een verband?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

Alvast bedankt,

Wouter

Ik zat zelf te denken of het mogelijk is ergens (in bijv. msconfig) in te voeren iets als /nouiboot oid.
maar ik wou even wachten tot iemand misschien een betere suggestie had of een idee van hoe of wat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nu achtergekomen nadat ik mijn andere PCI-Express kaart erin deed, heb ook nog een X1900, dat hij het daarmee ook doet, dus alleen niet met die nVidia, iemand nog suggesties?

Verwijderd

Probeer anders is te starten met XFX kaartje dan drivers voor nvidia installeren en dan kaarten er terug in.