Toon posts:

Fuji Fine Pix S9600

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na lang aarzelen en heel veel lezen heb ik besloten om een Fuji Fine Pix S9500 of 9600 aan te schaffen.
Bij de plaatselijke fotohandelaar in het dorp kan ik het toestel krijgen voor 555 €.
In de Fnac te Gent is het eveneens geprijsd aan 555 €
Als ik echter op de website van Konijnenberg http://www.fotokonijnenberg.be/ ga kijken, zie ik dat het geprijsd staat aan 405 € Dat scheelt natuurlijk een slok op een borrel.
Ik vraag me echter het volgende af:
  • Hoe is de service bij deze firma?
  • Kan je het toestel zomaar afhalen?
  • Op wat moet ik letten als ik het aanschaf? Ik lees hier dat er verschillende modellen in omloop zijn.
Een vriend van mij raad me de aankoop af. Ik ben echter niet overtuigd van zijn argumenten. Hij staaft zijn argumenten aan de hand van een aantal reviews:
  • De enigste iso's die bruikbaar zijn is 80, 100 & 200, vanaf 400 zie je opmerkelijke ruis verschijnen, 800 & 1600 zijn onbruikbaar wegens teveel ruis
  • op de laagste iso's (max 200) blijkt de kwaliteit wel zeer goed te zijn.
  • Slechts 120 foto's met de batterijen mogelijk
  • Het valt me op dat veel reviewers meer naar de features gaan kijken dan effectief naar de beeldkwaliteit.
Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of weerleggen. Ik bedoel mensen die het toestel daadwerkelijk ook gebruiken.
Alvast bedankt voor de moeite! ;)

Verwijderd

Naar mijn inzicht kan deze vraag prima in:
Fuji Finepix S9500&S9600: Deeltje 3
of
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

Wellicht is het idee om je vraag daar te stellen en dit topic te sluiten. Verder heb ik gefotografeerd met een S9500, batterijduur viel mij niet in negatieve zin op, hogere ISO's ook niet. Wat raadt je vriend dan aan? Ten opzichte van de concurrentie (Panasonic FZ50 e.d) presteert deze camera significant beter dan op hogere ISO's, maar zoals bekend heeft de Fuji geen optische beeldstabilisatie. Maar deze discussie is ook al menig maal langsgekomen hier, dus ik vermoed dat er met de zoekfunctie heel wat info boven te halen is.

Konijnenberg is overigens niets mis mee, al veel besteld en altijd in orde voor een nette prijs.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:07:
Konijnenberg is overigens niets mis mee, al veel besteld en altijd in orde voor een nette prijs.
Wat Konijnenberg in Nederland betreft, die is heel oké. Maar TS heeft het over konijnenberg.be. Of die op dezelfde wijze werken als in NL, ik zou het niet weten. Afhalen e.d. staat toch wel op de site, anders ff bellen lijkt me! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

het is dezelfde "keten" dus wsl zullen ze wel dezelfde manieren toepassen in belgië en nederland... nuja dat lijkt mij toch het meest logische!

want ik wou namelijk ook bij konijnenberg mijn aankoop doen (wel andere camera dan ;) )

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:07:
Naar mijn inzicht kan deze vraag prima in:
Fuji Finepix S9500&S9600: Deeltje 3
of
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

Hartelijk dank voor het duidelijke antwoord! Ik wou het eigenlijk in deeltje 3 plaatsen van Fuji maar weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Mocht iemand me de uitleg kunnen geven...

Verwijderd

Net zoals je in dit topic reageert: met de knop 'post reply' :D
Pagina: 1