Toon posts:

X1950 PRO vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt maar kon niet echt een duidelijk topic hierover vinden.

Ik heb een klein vraagje over de ati radeon x1950 pro. Deze kaart ben ik van plan aan te schaffen. Nu kijk ik op verschillende sites, en zie ik dat er verschillende merken zijn die deze kaart maken. Maakt het nou veel uit welk merk je neemt, en wat zijn de eventuele verschillen. Ik heb namelijk een kaart van "PEAK" gezien waar de 512mb versie net zo duur is als de 256mb versie van bijvoorbeeld "Sapphire". Zit hier dan nog verschil in?

Alvast bedankt :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het maakt allemaal weinig uit. Het enige verschil kan zitten in het geheugen en de snelheden waarop de core/mem loopt. Maar dat is natuurlijk simpel in de specs terug te vinden.

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 12:46

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Eveneens betreft het de koeling van het apparaat, veel merken gooien hun eigen koeling op de kaart
ik zou letten op het feit of er VRM sinks opzitten, of een accelero X2 (zoals bij powercolor als ik het goed had)

Ik bouw rare dingen.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 23:42

Dhrax

Prog Lord

Maakt nu weinig meer uit wat voor merk je neemt :)

De eerste revisie x1950 kaarten hadden problemen met de VRM blokjes die te heet werden (met name op Sapphire kaarten) maar de laatste maanden hoor ik er eigenlijk niemand meer over.

Zorg iig wel voor voldoende air-flow in je kast want de x1950 is een hitte monster en je kunt problemen krijgen als de warme lucht niet goed afgevoerd word.

De keuze tussen tussen 256 en 512MB ligt helemaal aan je eigen voorkeur en instellingen waarmee je wilt gaan spelen. 512 is echt alleen sneller wanneer je AF en AA vol aanzet en bij hoge resoluties (1280x1024 6xAA 8xAF, 1600x1200 4xAA 8xAF etc etc)

Ik zou persoonlijk ten aller tijde gaan voor een 512MB kaart, ook met het oog gericht op de toekomst ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

^^

With stupid :P

En hij noemt niets dat je niet zelf zou kunnen hebben gevonden :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.