Weer eens koelpasta problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08-2025
Met de koeler voor mijn x1900xt had ik ook al problemen met koelpasta. En nu waarschijnlijk weer. Ik las dat de koelpasta heel perfect erop moet. En ik dacht dat door de druk van de koeler de pasta wel uitgesmeerd zou worden.
Het gaat om een Cooler Master Hyper UC op een E6600. Ik heb foto's gemaakt van toen ik de koelpasta erop deed. Maar nu op de foto's zie je pas echt goed dat het er niet vlak opzit.
Zou dit de reden zijn dat hij niet goed koelt? Volgens speedfan is mijn processor 36 graden, en core0 45 en core1 46 graden. En dit is Idle !

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/4894/dscn3640fb8.jpg schoon

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/9404/dscn3645dv7.jpg koelpasta

en nu bedenk ik me nog iets. Aan de achterkant van mijn moederbord heb ik dit zo bevestigt, ik vindt het er zelf nogal raar uitzien en ik vraag me ook echt af of ik dit goed heb gedaan. De gebruiksaanwijzing was ook echt heel slecht:

Afbeeldingslocatie: http://img162.imageshack.us/img162/7919/dscn3647ef4.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door YOGI op 17-06-2007 14:40 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 13:31

mace

Sapere Aude

Veel te weinig, je mag de letters er echt niet doorheen zien hoor....

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:25

HugoBoss1985

Xenotech

Is de onderste foto van toen je er zelf koelpasta op gedaan had?
Dat lijkt me toch iets te weinig.

Ik doe er altijd een beetje in het midden op, en ik smeer dat uit met mijn vinger tot je net geen processor meer ziet maar dus alleen de koelpasta.

Dat werkt altijd prima, ik gebruik dus geen creditcard ofzo.

• Gurbe de n00b
  • Laatst online: 08-02-2024
Veel te weinig lijkt mij overdreven, maar zelf doe ik er altijd iets meer op, en dan goed hard aandraaien, wat er te veel op zit dat pruttelt er dan aan de zijkanten weer eruit :)

Portfolio

• mace
  • Laatst online: 18-07 13:31

mace

Sapere Aude

HugoBoss1985 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:07:

Ik doe er altijd een beetje in het midden op, en ik smeer dat uit met mijn vinger tot je net geen processor meer ziet maar dus alleen de koelpasta.

Mja, koelpasta is best giftig, misschien wel handig om een creditcard te gebruiken :P

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11-2025
Het is idd een tikje aan de zuinige kant, maar teveel is ook niet goed. Het doel van koelpasta is om de oneffenheden tussen de IHS en de heatsink op te vullen om een optimaal contact te krijgen voor optimale hitte transfer. Teveel pasta zorgt juist voor een tegenovergestelde werking.

Een klein drupje in het midden doen, en dan de koeler er op drukken en nog een beetje heen en weer draaien voor een goede gelijkmatige verspreiding van de pasta werkt bij mij altijd prima, als je de koeler er af trekt zou de IHS netjes en gelijkmatig met pasta bedekt moeten zijn.

Veel succes met plaatsen.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:07:

Artic silver is toch redelijk kanker verwekkend door de zilver deeltjes die er in zitten en dat wil je niet op je huid krijgen.

Ik gebruik altijd iets in de buurt van een credit card ofzo.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:25

HugoBoss1985

Xenotech

BlueKeenan schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:23:
[...]

Artic silver is toch redelijk kanker verwekkend door de zilver deeltjes die er in zitten en dat wil je niet op je huid krijgen.

Ik gebruik altijd iets in de buurt van een credit card ofzo.
Hoe weet jij dat ik Artic Silver gebruik? :P
Maar dat wist ik in ieder geval niet!
Eens kijken wat ik een andere geschikte methode vind want ik wil niet ziek worden...

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:02
HugoBoss1985 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:26:
[...]

Hoe weet jij dat ik Artic Silver gebruik? :P
Maar dat wist ik in ieder geval niet!
Eens kijken wat ik een andere geschikte methode vind want ik wil niet ziek worden...
Ik draai altijd een stukje microwavefolie rond mijn wijsvingertop zodat ik alsnog lekker met mijn vingertje kan smeren. ;)

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 11:55
peke schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:52:
[...]

Ik draai altijd een stukje microwavefolie rond mijn wijsvingertop zodat ik alsnog lekker met mijn vingertje kan smeren. ;)
²
Of gewoon een klein stukje plastiek/plastiek zakje.

Ontopic: er zit idd wel iets te weinig op :)

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08-2025
Bedankt voor de hulp, ik ga zometeen nog een poging wagen :)

Alles zit er weer in. Mijn processor is nu idle 33 graden. Core0 44 en core1 46 graden. Vrij weinig verandert dus :(

Koelpasta op cpu
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/6166/dscn3676yj7.jpg

Toen ik bezig was heb ik ook deze koelpasta op mijn x1900xt gedaan, ik zag toen dat de tekst van de gpu op de koeler [ Zalman VF900 CU zat :?
Het leek me dat dit niet goed was... Dus heb ik daar de koelpasta gebruikt die bij de coolermaster zat. Nu is mijn gpu 4 graden warmer idle 8)7 ik zal er wel teveel koelpasta op hebben gedaan, het is wel goed zo :O

ZalmanVF900 CU
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/209/dscn3687mf8.jpg

x1900xt 256
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/7500/dscn3695hz5.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door YOGI op 17-06-2007 17:27 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen, monteer de koeler eens stevig nadat je paste op de cpu-heatspreader hebt gedaan. Haal hem er dan vervolgens terug af en bekijk de afdruk van pasta op de koeler zelf. Hieruit kan je goed opmaken of je al dan niet te weinig hebt gebruikt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) WTF heeft dat met Videoplanken & Beeldkanonnen te maken
2) soms zegt een plaatje meer dan duizend woorden - maar omgekeerd komt het vaak zat voor dat duizend plaatjes niets duidelijk maken wat niet in een of twee volzinnen vermeld had kunnen worden. Behalve patsen met je digicam voegen al deze pics niets toe.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.