CSS: links in table met class alternatieve look geven

Pagina: 1
Acties:

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik zit met de volgende situatie:

- website achtergrond is donkerblauw
- afgeronde 'boxen' op de website met een witte achtergrond (tables)

Ik wil dat de hyperlinks op het donkerblauw lichtgekleurd zijn, en dat de hyperlinks op de witte boxen een donkere kleur krijgen.

De witte box is een html-table met class 'whitetable' in de CSS gedefinieerd. Ik zou nu zeg maar standaard een lichte kleur hyperlink willen definieren in de CSS zodat die op het donkerblauw goed leesbaar wordt weergegeven, maar zodra de link als onderdeel van de class 'whitetable' bestaat dat hij een donkere kleur krijgt.

Wat natuurlijk kan is een class in de CSS definieren voor een afwijkende kleur, en alle hyperlinks op mijn site die een afwijkende kleur moeten krijgen die class meegeven, maar kan dit ook door in CSS een definitie voor de a-tag op te nemen in de class 'whitetable' die op mijn table wordt losgelaten?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als eerste is "whitetable" natuurlijk nooit een goede naam voor een class, want stel dat je later de kleur niet wit wilt hebben maar geel :P

Cascading Stylesheet:
1
table.whitetable tr td a { color: #F00; }

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Das een subclass.
Je hebt bijvoorbeeld dus .wit met de witte achtergrond dan wordt de ding voor de link bij de witte achtergrond wit.a. Dit is ook wel interessant.

edit:
Weer eens te laat :X:)

[ Voor 6% gewijzigd door ibmos2warp op 17-06-2007 12:56 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

subclass? dat bestaat niet

overigens (op herhaling) classes zijn niet bedoeld om een bepaalde styledefinitie aan je element te hangen. Gebruik nesting selectors

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 12:59 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:48
Super, ik heb het voor elkaar! :D

De manier waarop Erkens het voorstelde heb ik gebruikt. Goeie tip trouwens om het niet 'whitetable' maar 'newsbox' of iets dergelijks te gebruiken.

Ik heb ook die nesting selectors geprobeerd, maar daarmee kreeg ik het niet aan de praat. Ik ben eerst weer gelukkig, misschien toch maar eens tijd vrijmaken om eens uitgebreid te experimenteren met CSS. Bedankt in elk geval!

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Ow... Ok... Zo had ik dat nog in me hoofd hangen... Ik wist niet dat dat niet bestond of dat dat fout is, maar ik zal het onthouden :)

7(8)7

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Pagina: 1