Toon posts:

GigaByte P35-DS4.. geen cpu fan?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister een DS4 gehaald, na tijden proberen een Arctic Freezer 7 erop te krijgen even de Intel Stock koeler geprobeerd. Bij beiden wil de 4e bevestiging niet in 't mobo gaan. Gaatje op het mobo ziet er ook enigzins anders uit dan de overige 3. Dat heb ik maar even laten zitten om vervolgens erachter te komen dat 't mobo geen stroom geeft aan de cpu fans. Met arctic en stock koeler geprobeerd, als ik ze aansluit op system-fan.. werken ze wel. Ik ga het sowieso terugbrengen omdat ik de koelers er met geen mogelijkheid op krijg (en nee 't komt niet door de Silent-pipes, er moet echt iets mis zijn met het mobo aangezien ik de koelers er wel op krijg op een DS3 van een vriend) maar heeft iemand enig idee waarom het geen stroom geeft via cpu-fan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet doet de P35 DS4 hetzelfde als de P965 DS3P en dat is alleen de cpu fan aangooien als hij warm wordt. Ik heb zelf een Arctic Freezer 7 op mijn cpu zitten, maar die fan staat eigenlijk de helft van de tijd uit, gewoon omdat de cpu niet warm wordt. De systemfans draaien altijd, dus daarom gaat je cpu fan wel draaien als je hem daar op aansluit.
Je kunt ook gewoon kijken of de cpu fan wel gaat draaien op het moment dat hij warmer wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf hoeveel graden zou hij dan moeten gaan draaien..? En kan je dit niet uitzetten in de bios ofzo.. ben nog zeer onervaren met deze :P net overgestapt van een 2jaar oud amd64 systeempje.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 12:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:55:
Vanaf hoeveel graden zou hij dan moeten gaan draaien..? En kan je dit niet uitzetten in bios ofzo? :/
Bjij mij slaat hij pas aan vanaf de 30C ofzo. En je kunt het wel ergens uitzetten in de bios zou je dat willen (maar waarom zou je dat willen?)

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 21:49
ja kan je uitzetten in het Bios.. althans bij de vorige versie van de DS4 wel. de 965ds4. weet niet meer precies waar.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarom zou je dit precies uit willen zetten? De boel gaat gewoon automagisch aan als het wat warm wordt, en dat gaat niet 'zomaar fout' oid.

Wanneer je Windows installeerde zou hij aan gegaan moeten zijn. Soms een paar slagjes (sjah, 'dom' elektronisch ding..), soms gewoon een tijdje vrij snel draaiend.

Verwijderd

Topicstarter
Ja da's waar, uitzetten heeft geen zin. Hij werkt in ieder geval, fan sprong na een tijdje aan. Maar nu zit ik nog met het probleem van de koeler bevestigen, ik heb nog eens even naar de 4 gaatjes op 't mobo gekeken, en 1 daarvan lijkt niet goed afgewerkt en is enigzins kleiner dan de anderen. Is het verstandig om er gewoon mee terug te gaan of zal ik proberen met een mesje of iets dergelijks dat gaatje geschikt te maken?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als het past gewoon de boel erin proppen.

Als het gaatje al een mooi kartelrandje hebt kun je het er wss zo uit drukken, als dat niet zo is moet je de koeler met schroeven vast zetten, of, wat ik aan raad, een nieuw bord halen. Als er geen kartelrand oid is zou ik zeker niet gaan snijden met een mes, je schiet gemakkelijk uit, en je garantie is verleden tijd, terwijl je dat nu nog gewoon hebt.

Mag ik je vragen hoe je precies de koeler erop had, als het nu niet past?

Verwijderd

Topicstarter
De Arctic had ik er (volgens mij) op de enige juiste manier op zitten.. zodat de hete lucht naar achteren geblazen wordt. Het gaatje is idd kartelvormig, anderen zijn gwn rond.. dus maar voorzichtig proberen wat eraf te schrapen?

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar even met een ijzer stokje in het gaatje rondgedraaid, zat wat plastic of wat dan ook dat er zo af kwam, opgelost dus.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) de manual van het bord heeft info over de fans en werking ervan
2) het binnen 24u schoppen van je topic zoals je hierboven doet is ongewenst.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.