[WRT59GL] Uitval WLan

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-03 15:26
Hoi, ik heb sinds een kleine 5 dagen een best wel irritant probleem. Iedere keer valt mijn Wlan uit. Dat is behoorlijk irritant omdat ik veel game en dan de verbinding er wel eens uit ligt. Hoe kan ik dit verbeteren.

Mijn opstelling
code:
1
2
Speetouch 546i -> WRT54GL -> WinMCE (mijn pc)
                        |---> WinXP (vaders pc)

Geen langzame verbindignen, ruim genoeg bereik. Heb normaal zeer goede verbinding. Vaders pc heeft hier ook last van, maar zijn pc herstelt automatisch. Hier moet ik het handmatig doen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Heb je nou de G of de GL? (titel komt niet met je post overeen).
Dat je vaders pc automatisch hersteld (zou jou pc ook moeten kunnen) is een instelling in windows.

Heb je al de laatste firmware van je router erop gezet?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-03 15:26
Sorry, het is een GL, startpost metteen bewerkt ;) bedankt.

Als ik zoek op WRT54GL in google zie ik verschillende Firmwares, welke is dan goed? Houd er wel mee rekening dat ik een leek ben in netwerken.

[ Voor 16% gewijzigd door BlackWhizz op 17-06-2007 12:11 ]

Verwijderd

Vreemd, ik zit met hetzelfde probleem sinds 4 of 5 dagen, terwijl ik al 3 jaar probleemloos een draadloos netwerk heb. Ook mijn buurman kampt met hetzelfde, voor mij vage, probleem.

Ik heb een asus wl-530g routertje en mijn buurman een linksys, weet ff niet het precieze type.

Maar ik kan nagenoeg niet meer connecten met mijn router. De ontvangst van het signaal is uitstekend, daar ligt het niet aan. Mijn laptop of pc kunnen gewoon geen verbinding tot stand brengen met de router. Dus aan de netwerkkaart ligt het denk ik niet. Via utp is er overigens wel verbinding tot stand te brengen.

Als ik eenmaal geconnect ben met mn router, dan zijn de ping responses behoorlijk slecht, van lange responstijden tot packet loss zo nu en dan.

Ik heb alles wat ik kon bedenken inmiddels wel geprobeerd, resetten, opnieuw configureren, het kanaal aangepast omdat deze wellicht stoorde met anderen op dat kanaal...

Of mijn router moet opeens defect zijn, maar het toeval wil dat mijn buurman op hetzelfde moment natuurlijk ook deze problemen heeft. Wellicht heeft het onweer van die dag de boel aardig verstoord, maar het lijkt me dat mijn modem van mijn ISP ook toch een tik daarvan zou moeten hebben gehad.