[MCE 2005] TV-out in 16:9, hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 17:09
De videokaart van het systeem is een Geforce 6200. Het tv-out signaal dat deze uitzend is 4:3 net als de "ouderwetse" tv uitzendingen.
Zeker nu RTL e.d. sinds 1 juni in principe breedbeeld uitzenden, zou ik mijn opnames ook graag in breedbeeld bekijken.

Nu heb ik de search al gebruikt, en kom een tooltje "TV Tool" tegen waarmee dit mogelijk zou moeten zijn. Nu is het zo dat veel functies uit deze tool niet bruikbaar zijn omdat mijn kaart niet ondersteund zou worden. Los daarvan, kan ik de optie voor breedbeeld in deze tool ook uberhaupt niet vinden.

Ook de hele nvidia driver heb ik doorgezocht, en niks kunnen vinden over het beeldformaat.

Hoe krijg ik mijn tv-out signaal nu toch op breedbeeld ??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit heeft niet met MCE te maken maar met je videodrivers en de support daarin :)
Je topic is dan beter op z'n plek in Videoplanken & Beeldkanonnen , dus verhuis ik 'm daarnaartoe.

Let er wel op dat je niet met elke driverversie evenveel succes hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 23:34

Sa1

geen antwoord, wel zeer geinteresseerd, heb zelf een 7800GT vid kaart en krijg ook alleen 4:3 output. Sjorst inderdaad niet op.

Overigens, TV-tool is discontinued denk dus ook niet dat er nog support gaat komen voor de 6200 of 7800 gaat komen. Is hier een alternatief voor?

[ Voor 37% gewijzigd door Sa1 op 17-06-2007 12:35 ]

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 11:13
Ik heb er zelf ook nog geen antwoord op gevonden en zit met hetzelfde probleem (ati 9250). Ik heb zelf al zitten zoeken binnen de settings van de ati drivers maar tot nu toe vind ik geen oplossing ervoor.

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
volgens mij kun je met powerstrip bij nvidia kaarten de resolutie 1024x576 aanmaken op je tv-out.

Bij Ati radeons kun je 8..x480 (weet het niet meer precies) aanmaken, maar daar verlies je wel wat scherpte mee.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-05 08:16
StanTheMan schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:21:
volgens mij kun je met powerstrip bij nvidia kaarten de resolutie 1024x576 aanmaken op je tv-out.

Bij Ati radeons kun je 8..x480 (weet het niet meer precies) aanmaken, maar daar verlies je wel wat scherpte mee.
je kunt beter in de native resolutie van je tv sturen en dat is 720x480 en dat is breedbeeld

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 17:09
Ik heb het zojuist even geprobeerd met powerstrip. Nu heb ik een aantal breedbeeldresolutie's geprobeerd. Powerstrip en ook de beeldscherminstellingen van windows geven aan dat de resolutie geselecteerd is. Er veranderd feitelijk alleen niets aan het beeld op de tv...

Tips ?

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-05 08:16
daanNL schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:52:
Ik heb het zojuist even geprobeerd met powerstrip. Nu heb ik een aantal breedbeeldresolutie's geprobeerd. Powerstrip en ook de beeldscherminstellingen van windows geven aan dat de resolutie geselecteerd is. Er veranderd feitelijk alleen niets aan het beeld op de tv...

Tips ?
heb jij clonen aan staan of bureaublad uitbreiden?

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 11:13
Ik vermoed dat het probleem bij mce ligt en niet bij de drivers. Mijn lcd tv wordt via dvi aangestuurd (ik heb hetzelfde met tv out en vga output) en geeft een volledig beeld als ik een 4:3 uitzending bekijk. Als er nu een 16:9 uitzending is zou mce toch het formaat moeten aanpassen en niet de drivers. Als ik dan via powerstrip ofzo mijn resolutie begin aan te passen zodat ik een volledig beeld krijg bij 16:9 zit je terug met hetzelfde probleem dat 4:3 uitzendingen niet volledig getoont worden.

• Sa1
  • Laatst online: 17-05 23:34

Sa1

Even een eind conclusie geven:

Kan niet.

Uitleg:

TV-out en S-Video kunnen geen 16:9 reso's aanbieden. Deze zijn altijd 4:3.

TFT / LCD / Plasma schermen kunnen via de gewone DVI / VGA een 16:9 reso ontvangen.

Mocht je nog een beeldbuis hebben, dan is de enige optie een RGB kabel te fabriceren. Meer info op GoT door te zoeken naar "RGB Scart".

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Wat je kan doen is een 4:3 signaal sturen naar je TV. Vervolgens kan je TV deze prima weer verschalen naar een 16:9 signaal. Het enige wat je dan moet doen, is je film die je afspeelt uitrekken naar 4:3 op je PC. Dan komt het prima op je TV de staan.

Dit is in feite wat ook regelmatig gebeurd met DVD's en dergelijke, hoewel die soms ook zwarte balken hebben ingebouwd. Anamorphic heet dat geloof ik :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 16:18

reuzekind

Ik geloof in GoT

Mojo schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:18:
Wat je kan doen is een 4:3 signaal sturen naar je TV. Vervolgens kan je TV deze prima weer verschalen naar een 16:9 signaal. Het enige wat je dan moet doen, is je film die je afspeelt uitrekken naar 4:3 op je PC. Dan komt het prima op je TV de staan.

Dit is in feite wat ook regelmatig gebeurd met DVD's en dergelijke, hoewel die soms ook zwarte balken hebben ingebouwd. Anamorphic heet dat geloof ik :P
Dit heeft voor mij de oplossing gebracht. Ik heb ook altijd problemen gehad met m'n tv-out icm een 16:9 LCD. Nu heb ik in Media Player Classic de optie Override Aspect Ratio ingesteld op 4:3 en het werkt perfect!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Nou perfect. :)

Overigens zou ik op een LCDTV altijd proberen met VGA of DVI aan te sluiten, dat gaat veel beter. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1