Print Dialog mist een aantal items.

Pagina: 1
Acties:

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:46

slazh

Here To Stay

Topicstarter
Een beetje een cryptische omschrijving maar het is dan ook een raar probleem.
Mocht een mod een betere omschrijving hebben dan graag :)

Gisteren kwam ik er achter dat ik een aantal opties mis bij de print dialoog.
Dit heb ik tot nu toe alleen maar kunnen vinden bij iPhoto 6 aangezien ik niet weet
welke applicaties verder nog zo een dialoog hebben.

Zo mis ik het drop-down menu met Style's, maar ook de Size radio-buttons.
Ik kan dus geen foto als Greeting Card printen aangezien dit onder Style valt.

Het volledige venster moet er zo uit zien volgens Apple;
Afbeeldingslocatie: http://developer.apple.com/documentation/Printing/Conceptual/About_MacOSX_Printing/art/simple_print.gif

Dit is de print dialoog zoals ik deze te zien krijg in iPhoto 6:
Afbeeldingslocatie: http://appelkaas.nl/slazh/iphoto_printdialog.png

Zoals te zien is heb ik een Canon MP600R staan.
Ik heb de laatste drivers van Canon gebruikt tijdens de installatie en heb ook nog
geen nieuwere kunnen vinden.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Mac OS X herinstallatie beschouw ik liever als een laatste optie :+

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
verander eens instellingen in standaard..?
hmm, correctie, ik heb nog een optie stijl.. maar bij mij ziet het er ook ietsje anders uit.
lijkt me toch een driver iets

[ Voor 62% gewijzigd door nilski op 17-06-2007 11:44 . Reden: correctie ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• slazh

slazh

Here To Stay

Topicstarter
nilski schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:39:
verander eens instellingen in standaard..?
hmm, correctie, ik heb nog een optie stijl.. maar bij mij ziet het er ook ietsje anders uit.
lijkt me toch een driver iets
Als ik als instelling standaard instel dan blijft het probleem helaas aanwezig.

Ik zag net dat als ik enveloppe wil printen vanuit Address Book, er wel gewoon
een style menu bij zit. Lijkt dus iets in iPhoto te zijn, misschien in combinatie met
de printer?

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Het lijkt alsof een deel van het dialoogvenster niet goed uitgelijnd is, zie in jouw screenshot "1 foto gese", dat moet eigenlijk linksonderin staan. Kan je de dialoog groter slepen of op knopjes duwen zodat de layout op z'n plaats valt?

Edit: Kan je tijdelijk de taal op Engels zetten en kijken of alles dan goed staat? Misschien is het een QA issue met de Nederlandse vertaling.

[ Voor 23% gewijzigd door raoulduke op 17-06-2007 12:26 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• slazh

slazh

Here To Stay

Topicstarter
raoulduke schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:25:
Het lijkt alsof een deel van het dialoogvenster niet goed uitgelijnd is, zie in jouw screenshot "1 foto gese", dat moet eigenlijk linksonderin staan. Kan je de dialoog groter slepen of op knopjes duwen zodat de layout op z'n plaats valt?

Edit: Kan je tijdelijk de taal op Engels zetten en kijken of alles dan goed staat? Misschien is het een QA issue met de Nederlandse vertaling.
Het venster resizen ging helaas niet en het maakte ook niet uit waar ik op klikte.. het venster veranderde niet.

Ik heb net even Repair Permissions gedraait, gereboot en nog een keer gekeken. En jawel, nu staat alles zoals zou moeten zijn :) Probleem opgelost wat mij betreft.

Mocht iemand het zelfde probleem een keer hebben: Repair Permissions, reboot en het nog een keer proberen!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
slazh schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:29:
[...]

Het venster resizen ging helaas niet en het maakte ook niet uit waar ik op klikte.. het venster veranderde niet.

Ik heb net even Repair Permissions gedraait, gereboot en nog een keer gekeken. En jawel, nu staat alles zoals zou moeten zijn :) Probleem opgelost wat mij betreft.

Mocht iemand het zelfde probleem een keer hebben: Repair Permissions, reboot en het nog een keer proberen!
Tof, daar was ik niet opgekomen! (ben een jaar terug geswitsjt ;))
Ik heb af en toe idd ook dat er permisions corrupt zijn geraakt, geen idee waarom maar zolang alles hersteld kan worden kan ik er ook mee leven.. }:|

WAZUUUUUUUP!!!!!

Pagina: 1