Toon posts:

geheugen koelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb laatst gemerkt dat m'n rambuss geheugen nogal heet wordt. Is het nodig om deze toe koelen dmv kleine koelribjes en een koeler?

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hmm je kan beter de NorthBridge coolen...

Verwijderd

Presteert ram beter als het gekoeld is?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
iets gaat niet beter presteren doordat het beter gekoeld wordt.

alleen als het gekoeld wordt, kan het snellers/meer voltage...dus gaat het dan wel beter presteren.
:)

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 19:05 schreef Subwoofer het volgende:
Presteert ram beter als het gekoeld is?
Wel als je het dan hoger kan clocken. Ik heb totaal _geen_ ervaring met Rambus maareh.... het heeft dus echt geen zin om SDRam te gaan koelen.

Verwijderd

Volgens mij heeft het wel zin, maar de vraag is hoeveel. Aangezien geleiding, als het kouder is, beter is. En dus sneller

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:16

BrZ

Op donderdag 08 februari 2001 21:27 schreef Marq het volgende:
Volgens mij heeft het wel zin, maar de vraag is hoeveel. Aangezien geleiding, als het kouder is, beter is. En dus sneller
Uhm, dat het beter geleid is wel zo, maar qua snelheid haalt dat niets uit...

Wel is het signaal sterker wat dus inhoud dat je het hoger zou kunnen overclocken, maar aangezien geheugen niet echt warm word haalt dat niet veel uit...

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 21:40 schreef -BrZ- het volgende:

[..]

Uhm, dat het beter geleid is wel zo, maar qua snelheid haalt dat niets uit...

Wel is het signaal sterker wat dus inhoud dat je het hoger zou kunnen overclocken, maar aangezien geheugen niet echt warm word haalt dat niet veel uit...
Correctie:
Maakt _NIKS_ uit. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gehoord dat rambus geheugen +/-120 graden C kan worden en dat er al een soort koeiling om heen zit.

Verwijderd

Koeling maakt wel degelijk uit want door het koeler te maken krijg je een betere geleiding van de laagspanningen.

Alleen bij geheugen heeft dit weinig nut omdat deze al nauwelijks warmte productie heeft. het kan hooguit 10 mhz schelen bijv met een videokaart geheugen.

Zou het dus niet doen met je interen geheugen.
Met videogeheugen zou ik voor die lage prijs van koel ribbetjes voor je ram lekker gewoon doen

suc6

Verwijderd

Mijn excuus,
ik wist nix van die warmte productie van rambuss af en het lijkt me sterk dat dat ook zo is ik denk dat hij kan getest is om bij een temperatuur te draaien van 120 graden

mocht die rambuss rimmen wel deze wel ENORME warmte productie afgeven (nogmaals lijkt mij niet) dan is extra koeling zeker een daaler waard! :)

Verwijderd

Topicstarter
warmte productie is erg hoog. Heb ze even vast gehouden direct na het uitschakelen van de PC en was erg warm. Geen 120 maar denk wel 60-70 graden. waarschijnlijk warmer tijdens het draaien van het systeem. Kast is op zich nog erg cool. Zitten 2 80MM fans in
Pagina: 1