Toon posts:

Af en toe zwart-wit beeld met Digitenne icm videorecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort Digitenne via Tele2. Eerst had ik de tuner direct aangesloten op de tv (via scart) en dat werkte goed. De instelling van tuner stond daarbij op RGB.

Nu heb ik net mijn Samsung videorecorder er tussen gezet en alles via scart doorgelust. Maar zo af en toe springt het beeld naar zwart-wit. Som heel kort, soms wat langer. Ook de intervallen verschillen.

Ditzelfde effect had ik trouwens ook toen ik de tuner nog direct an de tv had aangesloten en de tuner instelling op CVBS zette. Het beeld werd er wel scherper van, maar dus ook weer af en toe zwart-wit.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Zou het kunnen dat de videorecorder iets vreemds met het scart signaal doet? Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Nog even de opstelling:
Tele2 tuner (scart uit) -> (scart in) videorecorder (scart uit) -> (scart in) tv.

PS: de tuner heeft dus scart-out, composite-out, de videorecorder heeft scart-in/out en composite-in (aan de voorkant) en mijn tv heeft alleen maar een scart aansluiting.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat voor tuner heb je ?
Want de meeste digitenne tuners hebben 2 SCART uitgangen, 1 voor de TV en 1 voor de VCR.
Het lijkt me ook alleen maar onnodig moeilijk en kwaliteitsverliezend om het signaal via de VCR naar je TV te laten verlopen.

Wellicht zou het Macrovision kunnen zijn :?

Oh .. ik zie nu dat je maar 1 SCART aansluiting op de TV hebt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Tele2 VTX 5000T (van Finepass??) en die heeft maar 1 scart, dus ik zal wel moeten doorlussen.. nu staat er in de handleiding van dat ding dat kan ook wel kan, maar op de een of andere manier gaat er blijkbaar toch nog iets mis..

en ja heb idd maar 1 scart aansluiting op de tv

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?