Vragen in plaats van een discussie in een groot topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 20:14
Het topic [CMS] Het grote Joomla (voorheen Mambo) OS topic - deel 2 is dicht gegooid omdat er volgens de MOD teveel vragen worden gesteld inplaats van dat om het onderwep gediscussieerd word.

Dit is deel twee al over dit onderwerp waarin hoofdzakelijk vragen woden gesteld inplaats van een discusie. Er is daar blijkbaar behoefte aan.
Nu vroeg ik mij af wat de meerwaarde is van een topic waarin je alleen maar mag discusieren over een onderwerp dat slechts gaat over één softwareprogramma.
Het is gewoon duidelijk in dat topic dat er behoefte is om elkaar te helpen met problemen op te lossen die gebruikers tegenkomen. En ik moet zeggen dat ik het topic dan ook met intersse volg.
Maar de moderator denkt daar dus blijkbaar anders over en vind het zelfs nodig om het topic te sluiten.

Ik begrijp dus niets van die beslissing en vind het dan ook erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
Hij zegt ook dat je gewoon wat meer informatie moet geven als je een vraag stelt. Dus eigenlijk heeft hij toch gewoon gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
hello_moto schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:18:
Hij zegt ook dat je gewoon wat meer informatie moet geven als je een vraag stelt. Dus eigenlijk heeft hij toch gewoon gelijk?
Dat ging om één persoon.
Maar de MOD heeft al eerder commentaar gegeven dat mensen alleen maar vragen stelden inplaats van dat er een discussie gevoerd word.
Maar zoals ik al zei, met een discussie over dit onderwerp ben je snel uitgediscuseerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Die user bleef maar vragen zonder zelf wat uit te vogelen. Dat wekt irritatie op in het topic. Als die user zelf informatie zoekt over het onderwerp dan mag het topic weer open.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat komt door het wispelturige beleid dat hier heerst over die 'grote topics'. De ene keer willen ze dat alles over een bepaald onderwerp in grote centrale topics wordt gestopt en dan ineens is dat niet meer gewenst omdat je ook wel losse topics kunt starten. Start je echter een los topic dan wordt er weer verwezen naar een groot topic of gaat ie op slot vanwege te weinig niveau :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me normaal dat je de user er op aanspreekt ipv het topic voor iedereen dicht te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:39:
lijkt me normaal dat je de user er op aanspreekt ipv het topic voor iedereen dicht te gooien.
Heeft Creepy toch gedaan??
- Creepy schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 09:42
- Creepy schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:37

Deze berichten werden echter compleet genegeerd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 17-06-2007 10:42 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, en is dat dan maar het probleem van iedereen? Anders kan ik ook wel gaan zorgen dat bepaalde topics dicht gaan. Wat, ik ga overal onzinnige vragen stellen want de penalty is toch voor de hele community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Palomar schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:38:
De ene keer willen ze dat alles over een bepaald onderwerp in grote centrale topics wordt gestopt en dan ineens is dat niet meer gewenst omdat je ook wel losse topics kunt starten.
imo is het juist handiger om losse topics te hebben, want dan kan je sneller zoeken :)
Start je echter een los topic dan wordt er weer verwezen naar een groot topic of gaat ie op slot vanwege te weinig niveau :z
Als je topic op slot gaat vanwege "te weinig niveau" dan zou je vraag ook niet in zo'n groot topic passen, hoewel ik het met je eens ben dat het soms onduidelijk is waarom er een "groot topic" is en wat daar wel en niet mag. Maar opzich zou een los topic met voldoende inhoud altijd mogelijk moeten zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Palomar schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:38:
Dat komt door het wispelturige beleid dat hier heerst over die 'grote topics'. De ene keer willen ze dat alles over een bepaald onderwerp in grote centrale topics wordt gestopt en dan ineens is dat niet meer gewenst omdat je ook wel losse topics kunt starten. Start je echter een los topic dan wordt er weer verwezen naar een groot topic of gaat ie op slot vanwege te weinig niveau :z
Daar wordt op dit moment hard over gediscussieerd. (al een paar maanden voordat dit topic ter sprake kwam).

HEt grote nadeel van grote topics is dat je er niets in terig kunt vinden. Je kan dus bij specifieke vragen het best een eigen topic openen. Maar in sommige fora willen de moderators juist dat het in een centraal topic staat, waar 10 onderwerpen door elkaar heen lopen.

Dat wordt nu dus gelijk getrokken voor overal. Als je een vraag over Mambo wilt stellen, kan dat altijd. Dat hoeft niet een een groot topic, als je je maar houdt aan nette regels.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

JvS schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:17:
[...]
Dat wordt nu dus gelijk getrokken voor overal. Als je een vraag over Mambo wilt stellen, kan dat altijd. Dat hoeft niet een een groot topic, als je je maar houdt aan nette regels.
Precies.

Ik had in het grote joomla/mambo topic al een post geplaatst plus een topicwaarschuwing neergezet dat het geen helpdesk topic is. Dat is door een aantal users gewoon genegeerd. Als er volgens door een andere user keihard mee door wordt gegaan zelfs nadat ik twee keer vraag om meer info + uitleg dan houdt het een keer op.

Als je een vraag hebt over mambo/joomla die je wilt stellen: ga je gang en open een eigen topic.

In de huidige vorm gaat het Joomla topic niet meer door. Als je de history van het topic bekijkt stikt het van de vragen die totaal geen eigen topic waard zijn en waar echt erg weinig eigen inzet van de vragensteller uit blijkt. De laatste paar posts waren de druppels die de emmer deed overlopen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dát is een goeie argumentatie. Beter om het in het vervolg meteen zo te brengen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik denk idd dat het verwarrend blijft. De ene keer word je met een vraag door verwezen naar het centrale topic van een onderwerp, de andere keer zoals het topic waar het nu over gaat willen ze dat je een apart topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Even een titelfix gedaan zodat wat duidelijker is waar het om gaat.

Artwido: Intern zijn we bezig meer structuur aan te brengen hoe we omgaan met grote topics. Zo moet in ieder geval duidelijker worden wat je daar wel en niet in kunt posten.

Wat Creepy en JvS ook al zeggen is dat een vraag in principe altijd in een eigen topic kan mits de topicstart en het vooronderzoek wat uit de topicstart blijkt voldoende is.
Pagina: 1