Nieuwe PC - Problemen met de voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
2 weken geleden heb ik een complete computer geassembleerd voor mijn zus.

Her de spec's:

CPU: Intel Pentium D 3GHz
Intern geheugen: 2x Corsair 1GB DDR2
Moederboard: Asus (type weet ik niet meer) PCI-E, SATA
HDD: Western Digital 250 GB 7200RP/M
VGA: Nvidia GeForce 7600GS 512MB PCI-E
DVD: Samsung DVD brander
Fans: Boxed CPU cooler, Papst 80x80 Case fan

Dit alles op een merkloze 350 Watt voeding die bij de (goedkope) kast zat. Dit is sinds 2 jaar weer de eerste computer die ik heb gemaakt. Toen was 350 Watt best aardig, of heeft deze configuratie toch echt meer nodig?

Opzich draait het systeem stabiel, maar ik merk soms met spellen wel een wat lage FPS. Bij Collin Mc Rea Dirt bijvoorbeeld, is het zelfs op een 800x600 resolutie niet spelen vanwege het haperen. Alle shaders staan uit en de details staan op 'medium'.

Met andere, minder mooie, spellen heb ik geen last en draait alles perfect. Zelfs op 1920x1200.

Ik heb de laatste drivers geinstalleerd. OS is XP MCE.

Iemand enig idee? :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het wattage zal het probleem ook niet zijn, eerder de stabiliteit van het ding. Op het moment dat je videokaart wat zwaarder werk moet doen trekt hij meer stroom en kan hij eruit klappen. Vervang dat ding eens, helpt dat niet, neem dan:Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:42
Sowieso is een Pentium D icm een merkloze voeding zeer af te raden. De Pentium D is nogal een stroomvreter.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
De voeding vervangen is dus sowieso een aanrader :)
De configuratie opzich zou geen probleem moeten zijn voor spellen als Dirt?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Aangezien dit topic specifiek over de voeding gaat en niet over een geheel systeem verplaats ik dit topic van CSL naar "Overige Hardware".

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 23:54
Je pc verbruikt onder piek 275-300W dus de voeding trekt het wel. Maar je pc(3dkaart) is gewoon te sloom om dat spel goed te draaien.

:Z

Specs

Pagina: 1