[XP] Errors met installatie.

Pagina: 1
Acties:

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024
Hoi ik wist niet waar ik het anders zou moeten posten maar bij deze post ik het hier maar :)
Ik heb al een tijdje last van om windows op een systeem te zetten. Iedere keer krijgen we een BSOD en deze zijn ook iedere keer anders. Als ik zoek krijg ik ook 20 verschillende foutmeldingen te zien.

Ik heb natuurlijk al een aantal dingen getest.
Nieuw geheugen gekocht, videokaart, voeding & HD. Maar bios ziet alles goed daar is niks mee aan de hand. Dit systeem heeft ook altijd gedraaid maar waar ik dus bang voor ben is dat het mobo is overleden.

Mijn vraag aan jullie is of die verschillende foutmeldingen eraan kunnen liggen dat het mobo dood is of zou het misschien wel eens waar wat anders kunnen zijn.

Specs zijn :
proc :Amd Athlon Xp 2200+
Mobo : Gigabyte (durf niet precies te zeggen welke) Maar socket A.
Proc : kingston 512 mb.
HD : 60 gig Maxtor.
Videokaart : ATI Radeon 9200SE.
Voeding : Net nieuw zat in de kast (Andere voeding coolermaster die in mijn systeem zit)

Kennen jullie dit probleem of zeggen jullie waar ik denk dat het aan ligt dan zal ik het proberen op te lossen of te kijken of ik het kan vervangen.
Bedankt alvast!

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke foutmeldingen krijg je dan precies? Zonder die te weten is het lastig om te zien of ze misschien allemaal door hetzelfde apparaat/probleem veroorzaakt worden :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Meestal zijn random fouten de gevolgen van brak geheugen of moederbord. Ik zou voor de zekerheid toch nog even een avondje memtest draaien.

En idd om te weten of ze echt willekeurig zijn zou je de foutmeldingen even moeten noteren.

[edit]
Controleer ook even op bolstaande of lekkende elco's op het moederbord.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 00:09 ]

• carlino
Ja foutmeldingen over de gekste dingen zoals ik eigenlijk al aangaf. Geheugen dan weer te weinig stroom dan weer videokaart. Daarom dat ik ook zeg van dat het er echt op lijkt dat het mobo een beetje dood is ;)
Deze geheugen is echt heeeeel erg nieuw. Niks mee gedaan en met het oude geheugen was dit probleem ook. Dit mobo heeft al vaker voor problemen gezorgt maar hij werkte goed. En nu wilt ie helemal niks meer doen. Dus daarom dat ik zoiets had van ik vraag het de tweakertjes wel :)

[ Voor 40% gewijzigd door carlino op 17-06-2007 00:07 ]

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Het kan wel nieuw geheugen zijn maar als er iets fout is met je andere hardware kun je nog steeds problemen krijgen. Proberen kan geen kwaad toch ?

• carlino
Ja proberen kan geen kwaad nee :p Maar als hij loopt te freaken met een cd van winxp hoe gaat het worden met een memtest _o- Daar zit ik dus mee :p

Verwijderd

Tja, als je nu al zeker weet dat er iets met het moederbord mis is dan zou ik gewoon een nieuw moederbordje bestellen of 2de handsje natuurlijk.Volgens mij heeft Alternate nog nieuwe socket A borden (wel m-atx).
Pagina: 1