Toon posts:

NTFS schrijven onder mac os

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zou dus graag NTFS willen beschrijven onder mac os
nu weet ik dat dit kan door middel van macfuse in samenwerking met de "NTFS-3G for Mac OS X" driver. echter kan ik die laatste nergens meer vinden volgens een werkende link!
wie weet waar ik deze kan downloaden ? en iemand die dit al werken heeft toevallig eigenlijk,en die het mij kan uitleggen. :*)
bedankt alvast

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 20:33
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:28:
ik zou dus graag NTFS willen beschrijven onder mac os
nu weet ik dat dit kan door middel van macfuse in samenwerking met de "NTFS-3G for Mac OS X" driver. echter kan ik die laatste nergens meer vinden volgens een werkende link!
wie weet waar ik deze kan downloaden ? en iemand die dit al werken heeft toevallig eigenlijk,en die het mij kan uitleggen. :*)
bedankt alvast
Hier de officiele site:
http://code.google.com/p/macfuse/

En de installatie.
http://macfuse.googlecode.com/files/MacFUSE-Core-0.4.0.dmg

Verwijderd

Topicstarter
als ik het goed begrijp dan dien ik alleen die MacFuse driver te installeren en dan hoort het te werken ?
zou iemand dit kunnen bevestigen ? ik heb dat namelijk net gedaan, maar het werkt nog niet (ook niet na een herstart)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Nee, dit is niet voldoende.

Macfuse is niets meer dan het fuse-framework. Dit framework biedt de mogelijkheid om filesystems te integreren in het besturingssysteem (Mac OS X in dit geval).

Voorbeelden zijn sshfs, ftpfs, spotlightfs. En ook ntfs.

Ik zie dat de ntfs-module via macports te installeren is. Hoe macports werkt etc. dat mag je even googlen.

Ik mag ook hopen dat er geen belangrijke data op die NTFS-schijf staat, want 100% veilig lijkt het me niet.

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Mijn ervaring was dat het vaak niet werkte. De schijf werd wel herkend en ik kon 'm lezen maar finder gaf aan dat er 0k op stond en schrijven ging niet. Andere keren werkte het wel.
Het blijft een unsupported feature maar bij mij is er niets mis gegaan met data iig.

Het is allemaal gedocumenteerd wat je moet doen om het werkend te krijgen, respect voor die gast die het heeft geschreven maar ik heb m'n externe schijfen maar met FAT32 geformateerd. (met de mac kan je grote FAT32 partities aanmaken in tegenstelling tot windows :))

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
volgens de officiele site: http://pdb.finkproject.org/pdb/package.php/ntfs-3g zou je hem moet kunnen downloaden, maar dit kan dus niet !
weet iemand een werkende source waar je de "ntfs-3g" driver kan downloaden ?

• nilski
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:12:
volgens de officiele site: http://pdb.finkproject.org/pdb/package.php/ntfs-3g zou je hem moet kunnen downloaden, maar dit kan dus niet !
gewoon die link van xiqum volgen toch.. :S

"Hier de officiele site:
http://code.google.com/p/macfuse"

WAZUUUUUUUP!!!!!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:12:
De programmeur ervan heeft 'm eraf gehaald, macports ben ik ook nog niet helemaal uti. Laten we gerust zeggen, die hele NTFS 3-G zuigt atm.

Macfuse misschien niet. Maar toen 't eenmaal bij mij draaide was 't traag als strond en instabiel als fck. Mijn tip: fat32 schijf waar je files op deelt. Dus extern hddtje erbij, fat32 formatteren in OS X (want die heeft geen fat32 format limiet), et voila!

|>

• nilski
Simon schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:09:
[...]

De programmeur ervan heeft 'm eraf gehaald, macports ben ik ook nog niet helemaal uti. Laten we gerust zeggen, die hele NTFS 3-G zuigt atm.

Macfuse misschien niet. Maar toen 't eenmaal bij mij draaide was 't traag als strond en instabiel als fck. Mijn tip: fat32 schijf waar je files op deelt. Dus extern hddtje erbij, fat32 formatteren in OS X (want die heeft geen fat32 format limiet), et voila!
Dat zegt ik toch! 7(8)7
Mijn eigen schijfje is lekker 60GB FAT32. :w

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ja echter wil ik mijn icon van mijn bootcamp partitie(NTFS) wijzigen, dus kan ik deze niet "ff" formatteren naar fat32 :+

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:20:
ja echter wil ik mijn icon van mijn bootcamp partitie(NTFS) wijzigen, dus kan ik deze niet "ff" formatteren naar fat32 :+
Daar is wel een truukje voor: klik

Hier stond achterhaalde informatie…

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Degene die de port naar MacOS maakte van NTFS-3G zit een beetje in zijn maag met de licenties. Hij heeft de binaries een paar weken weg gehaald, omdat hij eerst toestemming van zijn baas moet hebben om het te publiceren en hij weet nog niet of hij het onder een GPL, LGPL of BSD licentie wil doen. Het probleem is voornamelijk dat hij in zijn nieuwste versie wat optimalisaties heeft gedaan die nogal diep ingrijpen, waardoor hij de GPL zou breken als hij die niet zelf ook publiek zou maken.

Hij heeft belooft dat het snel weer terug komt, dus we moeten maar afwachten.

Verwijderd

Topicstarter
DiGiSTORM_ schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:29:
[...]

Daar is wel een truukje voor: klik
dat werkt inderdaad ja !!
nu alleen nog voor vista, kan alleen nergens vinden waar je de "mapopties" hebt in vis-ta. maarja dit is het apple topic, dat zal hier wel niet bekent zijn ;) ...
bedankt voor je zeeeeeer nutige reply :*)

Verwijderd

Topicstarter
mr_obb schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:43:
Degene die de port naar MacOS maakte van NTFS-3G zit een beetje in zijn maag met de licenties. Hij heeft de binaries een paar weken weg gehaald, omdat hij eerst toestemming van zijn baas moet hebben om het te publiceren en hij weet nog niet of hij het onder een GPL, LGPL of BSD licentie wil doen. Het probleem is voornamelijk dat hij in zijn nieuwste versie wat optimalisaties heeft gedaan die nogal diep ingrijpen, waardoor hij de GPL zou breken als hij die niet zelf ook publiek zou maken.

Hij heeft belooft dat het snel weer terug komt, dus we moeten maar afwachten.
ah,,, daarom kon ik hem dus ook niet vinden, bedankt voor de info :+ :D

• PyromateNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-02 14:56
http://sourceforge.net/projects/ntfsosx/

helaas deze is weer niet geschikt voor 10.3 en hoger :(
Pagina: 1