Advies voor LCD tv - ik heb het bomen/bos probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 6.495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik heb het probleem. Hoewel ik mij meestal redelijk kan handhaven in de vele merken en types die je vind in de computer wereld. Alleen nu ik mij sinds kort in de wondere wereld van de LCD tv bevindt, en dus aan het orienteren ben, zie ik door de bomen het bos echt niet meer.

Ik had een aantal eisen voor een TV:
  • 32 inch (size DOES matter)
  • Strak design (het oog wil ook wat)
  • Als absolute max 700 euro (maar minder is altijd beter)
  • Geschikt voor xbox 360 (gaming dus)
Na wat rondgeneus kwam ik de volgende types tegen:

TypePrijsVoorsTegens
LG 32LE2R550Goedkoop, ziet er leuk uitWel heel erg goedkoop voor die specs
SAMSUNG LE32S62550GoedkoopDynamische contrast
Toshiba REGZA 32WLG66600Ziet er heel erg goed uit, goede reviewsAlleen zo goedkoop bij pixmania, winkel met wat mindere reputatie

Welke bevelen jullie mij aan? Of hadden jullie een ander type/model in gedachten? Wat kundig advies zou ik zeker op prijs stellen. :).

• Rene_1980
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06-2007
Ik leef met je mee. Ben zelf op zoek naar zowel 32" als 23" LCD TVs en zoek ook alle mogelijke sites en winkels af om de beste keus te maken. Volgens mij is de 32WLG66 een wat verouderd type (opgevolgd door 32C3000P?)

Toshiba heeft inderdaad heel goede reviews en ik was ook geneigd om voor dit merk te gaan. Maar in Nederlandse winkels vind je ze bijna niet, dus is het moeilijk om zelf te oordelen over het beeld. Ik heb een aantal Toshiba modellen bekeken in de MediaMarkt van Antwerpen en eerlijk gezegd viel het me erg tegen - het beeld komt erg donker over (zowat alle modellen van Toshiba die ik zag). Heb een poosje liggen spelen met de instellingen van een 32W300P maar ik kreeg het niet goed. De Philips, Panasonic en Sony die ernaast stonden werkten veel "rijker" aan beeld. Toevallig iemand die een Toshiba thuis heeft staan en weet of dit via instellingen goed valt te krijgen?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Die Toshiba die je hebt geselecteerd is een oud model.

Ga voor de Toshiba 32C2000 die levert perfecte prijs prestatie verhouding. Daar kan geen LCD van die prijs aantippen. Kost 629,-

http://kieskeurig.nl/prod...0F4A8C12572AA004D25C7.htm

Kijk voor test reviews op www.testberichte.de

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 16-06-2007 23:22 ]

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 21-07-2025
Die 32C2000 klinkt inderdaad heel erg aantrekkelijk. Ik zal morgen even kijken of hij ook te vinden is in de lokale media markt.

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11-2025

ljd

En iets gevonden in de lokale media markt? Ben ook wel geintereseerd in de 3000. Op het internet zoeen 650 euro, maar wil wel eens weten wat media markt vraagt

[ Voor 58% gewijzigd door ljd op 19-06-2007 22:24 ]

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25
Nou ik heb ook zo een probleem. ik heb 1200 Euro tot mijn beschikking voor een 32" scherm. Hiervoor had ik een 37 LG waar ik zo ontevreden over was. bah! dat ik nu de beste 32" wil hebben die er is. Ook omdat snelle bewegende beelden echt bagger was tegenover mijn, niet 100Hz, CRT. ik kijk veel voetbal dus dan wil ik wel eens wat beter. Plasma wil ik niet aanschaffen omdat ik ook een persoon ben die denkt aan het milieu (dus stroomverbruik). Daarom is 100Hz TFT momenteel de ideale oplossing.

Nou 3 mogelijkheden.
1: Panasonic TX-32LX70 | 930,-
2: Sharp LC-32RD2E | 1089,-
3: Sony KDL-32D3000 | 1180,-

Als ik kijk naar de reviews dan moet ik zeggen dat die Sony de beste keuze is momenteel..... Maar is het de 250,- extra waard? De panasonic komt op veel site's ook als zeer goed uit de bus. ook kieskeurig posters vinden het alles en word als maand juni TV gezien. maar ik vind deze user reviews een beetje onbetrouwbaar omdat je al snel tevreden bent over een aanschaf van 1000 euro maar als ik dan de review lees op de meest betrouwbare site in mijn ogen, http://www.hdtvtest.co.uk/ , dan zie je dat de TX-32LX70 niet zo goed presteert. zeker in vergelijking met de KDL-32D3000. En van de sharp weet ik niet wat ik er van moet denken. komt ook goed uit tests.... zeker bij duitse site's.

Iemand suggesties wat ik hier het beste kan doen.....of misschien andere panelen waar ik ook eens naar moet kijken.
Waarom moet er gvd zoveel keuze zijn!

• Philflow

Philflow

sn33ky schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 02:36:
Als ik kijk naar de reviews dan moet ik zeggen dat die Sony de beste keuze is momenteel....
Allereerst denk ik dat je de 3 goede modellen hebt geselecteerd.

Ik denk dat je 1 fout maakt: Je probeert een aankoop te doen op basis van testen en reviews.

Die site die jij aanhaalt HDTV test, dat zijn gewoon 2 jongens die hun subjectieve mening geven. Who cares. De Sony is een goede TV maar het gaat om JOUW mening.

Bovendien is freeview (DVB-T tuner) nogal belangrijk voor hun en dat is voor jou ( denk ik ) totaal niet belangrijk. Als jij digitale kabel kijkt is voor jou de scart aansluiting veeel belangrijker, en die is voor hun weer niet belangrijk.
Iemand suggesties wat ik hier het beste kan doen.....
Ja een een 37PV70 kopen :) Ik vind namelijk dat die veel mooier beeld geeft dan welke LCD's dan ook.

Zie hier wat Cnet zegt over een nieuwe Sony LCD: "Although the picture quality of the stylish, expensive Sony KDL-52XBR2 falls short against like-size plasmas, it's still one of the best-performing LCDs we've tested."
Een van de beste LCD's maar natuulijk is plasma beter.

En het verbruik van de 42PV70 is gemeten op 241 watt. Dus zeg de 37PV70 verbruikt 190 watt. Hoeveel scheelt dat met de LCD's?

Reken vervolgens dat een plasma meer warmte afgeeft, dus je hebt minder stookkosten.
Bovendien zet je alle lampen uit, weer minder energie kosten.

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25
nou met je stroomverbruik theorie ben ik het dus totaal niet eens "moet je minder stoken"
Nou ik vind dat we eens "als mens" moeten gaan denken over wat we doen voor de aarde.
De aarde is namelijk nu veel meer graden warm dan toen de 3 ijs tijden begonnen. dat betekend dus dat we eigenlijk de ijstijd al voorbij zijn. kan best zijn dat morgen de stroming van de atletische oceaan veranderd en dat we vanaf morgen al een ijstijd tegemoet gaan..... ach ja genoeg zever hierover dit is een forum over iets anders.

Maar ik heb vandaag de panasonic gekocht met 3 jaar garantie. Ben in de winkel geweest en hij stond naast de Sony. In helderheid is de Sony toch beter. maar als je dan de voetbalwedstrijden vergelijkt met de Sony kan je geen verschil zien. Er naast stond ook nog een niet 100hz TFT scherm en je zag wel duidelijk het verschil in bewegende beelden. zeker als de Camera een zeer snelle beweging maakte bij een goal dicht op doel. op de normale kon je er niets meer van maken maar op dit scherm wel. Ik vond de Sony eerlijk gezegd beter maar de panasonic was toch weer iets beter in het weergeven van goede scherpte. Ik was dus verkocht en heb 1038,- betaald voor de TV met 3 jaar garantie. De Sony was tegen de 1299 in de winkel. was me net iets te veel voor het minimale verschil. Als ik hem thuis heb voor 1 maand zal ik eens een critische review geven over de TV.

• Philflow

Philflow

sn33ky schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:15:
nou met je stroomverbruik theorie ben ik het dus totaal niet eens "moet je minder stoken"
Qua global warming denk ik dat je gelijk hebt. Ik heb het vooral over de wintermaanden waar de temperatuur in je huiskamer zomaar een graad warmer zal zijn als de plasma aanstaat
Ben in de winkel geweest en hij stond naast de Sony. In helderheid is de Sony toch beter. maar als je dan de voetbalwedstrijden vergelijkt met de Sony kan je geen verschil zien.
Pas op met vergelijkingen die je maakt in een winkel. 9 van de 10 keer is de verlichting bij je thuis heel anders dan in die winkel. LCD's komen met name goed naar voren in winkels bij fel licht.

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Philflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:24:
[...]
Pas op met vergelijkingen die je maakt in een winkel. 9 van de 10 keer is de verlichting bij je thuis heel anders dan in die winkel. LCD's komen met name goed naar voren in winkels bij fel licht.
Terechte opmerking dat de verlichting invloed heeft - maar ik zou dan denken dat veel (fel) licht LCDs net minder goed naar voren laten komen. Met minder licht gaan de kleuren toch rijker over komen, of mis ik iets?

• Philflow

Philflow

Rhodos schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:02:
[...]
Terechte opmerking dat de verlichting invloed heeft - maar ik zou dan denken dat veel (fel) licht LCDs net minder goed naar voren laten komen. Met minder licht gaan de kleuren toch rijker over komen, of mis ik iets?
Het waarom weet ik niet precies. Misschien doordat de 'hardere' kleuren van LCD meer indruk maken bij TL licht. Bij de Mediamarkt Arena hebben ze 1 ruimte waar het licht wat gedimd is. Daar hebben ze een Pioneer plasma naast enkele LCD's hangen. Mooi om het verschil te zien.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Ik ben ook erg geintreseert in de 32C3000, weet iemand toevallig welke winkels deze verkopen?
Zodat ik hem in het echt kan zien, De reviews zijn zo goed als allemaal erg positief.

Zijn er ook mensen met eigen ervaringen?

[ Voor 0% gewijzigd door mrfatmen op 20-06-2007 18:38 . Reden: Type nummer was fout ]

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Rhodos
mrfatmen schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:43:
Ik ben ook erg geintreseert in de 32C2000, weet iemand toevallig welke winkels deze verkopen?
Zodat ik hem in het echt kan zien, De reviews zijn zo goed als allemaal erg positief.

Zijn er ook mensen met eigen ervaringen?
Probeer MediaMarkt. Meeste kans om een Toshiba tegen te komen!
Verder ben ik ook erg geinteresseerd in mensen met eigen ervaringen...

T'is trouwens 32C3000

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Rhodos schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:12:
[...]

Probeer MediaMarkt. Meeste kans om een Toshiba tegen te komen!
Verder ben ik ook erg geinteresseerd in mensen met eigen ervaringen...

T'is trouwens 32C3000
De reviews zijn aardig goed: http://www.kieskeurig.nl/...0F4A8C12572AA004D25C7.htm

Ik ben meer geinteresseerd in de 37" versie, maar ik ga er van uit dat het dezelfde tv is. Deze dus: http://www.redcoon.nl/ind...shiba_REGZA_37_C_3000_P/#

• Rhodos
Tsja, user reviews op kieskeurig zijn soms een aardige indicatie maar ik denk dat wij "tweakers" net wat kieskeuriger zijn!

Maar je hebt gelijk - ook review sites zijn erg te spreken over de prestaties. Ik meen alleen ergens gelezen te hebben dat de prestaties voor 'gewone' kabel TV tegen vallen. Kan iemand dat uit persoonlijke ervaring bevestigen?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:48:
Bovendien is freeview (DVB-T tuner) nogal belangrijk voor hun en dat is voor jou ( denk ik ) totaal niet belangrijk. Als jij digitale kabel kijkt is voor jou de scart aansluiting veeel belangrijker, en die is voor hun weer niet belangrijk.
Hangt natuurlijk van de situatie af. Als er gekeken wordt naar Digitenne dan is de geïntegreerde DVB-T tuner ook interessant aangezien de KDL-32D3000 ook beschikt over een Common Interface (CI) slot voor een Conax CAM. Verder is de digitale tuner in de KDL-32D3000 ook geschikt voor digitale kabel televisie (DVB-C). In geval van UPC alleen voor de Free-To-Air (FTA) kanalen, maar bij de Irdeto kabelbedrijven (de rest) kunnen ook de gecodeerde kanalen bekeken worden indien een AlphaCrypt CAM wordt aangeschaft.

• Y0ur1
  • Niet online
Ben net bij de mediamarkt geweest hier in Utrecht en 2 schermen sprongen er wat mij betreft echt uit, dat waren de Panasonic TX-32LX70 en de Samsung LE-32M86. Waarschijnlijk omdat ze allebei 100hz zijn, het beeld is nog rustiger en ik vond de beeldkwaliteit zeer goed. Ik denk ik dat maar voor 32" ga, beter een goede 32" dan een mindere 37", zo groot is mijn kamer niet.

• Philflow

Philflow

Y0ur1 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:26:
Ben net bij de mediamarkt geweest hier in Utrecht en 2 schermen sprongen er wat mij betreft echt uit, dat waren de Panasonic TX-32LX70 en de Samsung LE-32M86. Waarschijnlijk omdat ze allebei 100hz zijn, het beeld is nog rustiger en ik vond de beeldkwaliteit zeer goed. Ik denk ik dat maar voor 32" ga, beter een goede 32" dan een mindere 37", zo groot is mijn kamer niet.
Dat zijn inderdaad mooie schermen.

Voor 999,- heb je ook een 37 inch 37PV70 en die is ook 100 hz. Heb je die ook bekeken?
Beeldkwaliteit is minstens zo goed en toch 5 inch groter.

• Y0ur1
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:32:
[...]

Dat zijn inderdaad mooie schermen.

Voor 999,- heb je ook een 37 inch 37PV70 en die is ook 100 hz. Heb je die ook bekeken?
Beeldkwaliteit is minstens zo goed en toch 5 inch groter.
Die heb ik niet bekeken, maar die resolutie is minder + een groter scherm, verder ben ik alleen op zoek naar een LCD en dat is een plasma.

Overigens ga ik zelf hoogstwaarschijnlijk voor de panasonic 32LX70.

[ Voor 7% gewijzigd door Y0ur1 op 21-06-2007 00:01 ]

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:47

sanook

_/-\o_

Y0ur1 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:36:
[...]

verder ben ik alleen op zoek naar een LCD en dat is een plasma.
Ik ben reuze benieuwd naar de onderbouwing van deze opmerking......, je klinkt als iemand die alleen naar theoretische (uber)specificaties kijkt en gelooft in de (achterhaalde) vooroordelen over plasma.
Heb je de 37PV70 al in het echt gezien en vergeleken met een LCD uit dezelfde prijsklasse ?

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02 15:18
Y0ur1 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:36:
[...]
maar die resolutie is minder + een groter scherm, verder ben ik alleen op zoek naar een LCD en dat is een plasma.
Zelf ben ik er (na het in het echt gezien te hebben) ook volledig verkocht aan plasma (ook al is 't maar 1024 x 768 resolutie). Laat je niet vangen aan al die specs en al die 'motion flow control' en dergelijke 'snufjes'.
Nu wat die resolutie betreft... hoe leg je 't aan een onwetende LCD-specs-freak uit dat 't achterhaald is...? Ik ken er zelf niet genoeg van (zelf gaan kijken is nog altijd 't beste... maar in discussies met mensen die LCD verkiezen weet ik niet goed hoe je 't moet uitleggen).

• Philflow

Philflow

Ja ik ben benieuwd wat er gebeurt als je een 32LX70 naast een 37PV70 zet en dan vergelijkt. Met HD content zal het verschil niet zo groot zijn, maar met kabel wel.

Ook voor de mensen die overwegen een Samsung 40M86 aan te schaffen zou ik zeggen zet hem eens naast een 42Q91.
renio schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:52:
[...]
zelf gaan kijken is nog altijd 't beste.
zo is het.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 21-06-2007 10:54 ]

• Y0ur1
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:40:
[...]

Ik ben reuze benieuwd naar de onderbouwing van deze opmerking......, je klinkt als iemand die alleen naar theoretische (uber)specificaties kijkt en gelooft in de (achterhaalde) vooroordelen over plasma.
Heb je de 37PV70 al in het echt gezien en vergeleken met een LCD uit dezelfde prijsklasse ?
Zo jij kan wel veel opmaken uit een paar zinnen... ik heb die panasonic live gezien en die plasma niet, verder heb ik geenzins de behoefte om me te verdedigen tov lcd vs plasma ofzo. Hoe zit het met ghosting bij die 37PV70?

[ Voor 3% gewijzigd door Y0ur1 op 21-06-2007 15:00 ]

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:47

sanook

_/-\o_

Y0ur1 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:58:
[...]

Zo jij kan wel veel opmaken uit een paar zinnen... ik heb die panasonic live gezien en die plasma niet, verder heb ik geenzins de behoefte om me te verdedigen tov lcd vs plasma ofzo. Hoe zit het met ghosting bij die 37PV70?
Ghosting bij Plasma ? Verdiep je eens in de diverse topics hier op GoT over Plasma's en de discussies over voor- en nadelen van LCD tov Plasma !
Maar je hebt gelijk, dit is een LCD topic dus ik zal niet verder proberen om je te wijzen op de vele praktijk voordelen van Plasma. Theoretische specs van LCD zijn immers ubergeil, daar kan Plasma niet aan tippen. Hoe zou het dan komen dat zoveel mensen hier toch verzot zijn op Plasma ?

• Y0ur1
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:17:
[...]

Ghosting bij Plasma ? Verdiep je eens in de diverse topics hier op GoT over Plasma's en de discussies over voor- en nadelen van LCD tov Plasma !
Maar je hebt gelijk, dit is een LCD topic dus ik zal niet verder proberen om je te wijzen op de vele praktijk voordelen van Plasma. Theoretische specs van LCD zijn immers ubergeil, daar kan Plasma niet aan tippen. Hoe zou het dan komen dat zoveel mensen hier toch verzot zijn op Plasma ?
Tja opzich heeft zo'n plasma veel voordelen, dat is waar. Wat ik me nog afvraag, hoe zit het met die resolutie van 1027*768? Da's toch geen breedbeeld resolutie, hoe wordt dat verdeelt over het breedbeeld scherm?

• Sypher
  • Laatst online: 23:32
Even een schopje. Ikzelf ben namelijk oop op zoek naar een mooie 32" LCD televisie. Er is veel keuze, te veel. Bij voorkeur haal ik hem bij een winkel(keten) ipv een webshop, kan je zien wat je koopt.

Suggesties?

• Y0ur1
  • Niet online
Sypher schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:51:
Even een schopje. Ikzelf ben namelijk oop op zoek naar een mooie 32" LCD televisie. Er is veel keuze, te veel. Bij voorkeur haal ik hem bij een winkel(keten) ipv een webshop, kan je zien wat je koopt.

Suggesties?
Als het persee 32" lcd moet zijn dan zou ik eens kijken naar de 32lx70 van panasonic

• Sypher
Nou nee, het hoeft niet persee een 32" te zijn. Veel grotere schermen krijg je niet onder de 700 euro.

Jouw "32lx70" ook niet overigens.. Damn :o

[ Voor 18% gewijzigd door Sypher op 01-07-2007 22:39 ]

• Philflow

Philflow

Sypher schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:34:
Veel grotere schermen krijg je niet onder de 700 euro.
wel handig trouwens dat je dat budget erbij zet ;)

Deze wordt overal behoorlijk goed beoordeeld: http://www.kieskeurig.nl/...0F4A8C12572AA004D25C7.htm
voor 620 krijg je geen betere denk ik.

• Sypher
Wauw, de cijfers op Kieskeurig vallen zeker niet tegen. Mooi toestel, nu nog ergens in de buurt vinden..

• Philflow

Philflow

Sypher schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:29:
Wauw, de cijfers op Kieskeurig vallen zeker niet tegen. Mooi toestel, nu nog ergens in de buurt vinden..
Ik persoonlijk hecht niet teveel waarde aan de reviews op Kieskeurig. Mensen die een product eenmaal hebben zien de werkelijkheid niet meer zo objectief. Bovendien hebben de meeste geen referentie kader. Zo heb ik een keer een monitor gekocht waar 20 mensen een 10 voor de beeldkwaliteit gaven. Die heb ik 3 dagen later weer geretourneerd.

In het geval van de Toshiba zijn het wel erg veel goede reviews dus het zegt wel iets. Ook zijn de testen door magazines vrij goed. Dus voor 620 euro zou ik die gok wel nemen.

Verwijderd

Y0ur1 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:10:
[...]

Tja opzich heeft zo'n plasma veel voordelen, dat is waar. Wat ik me nog afvraag, hoe zit het met die resolutie van 1027*768? Da's toch geen breedbeeld resolutie, hoe wordt dat verdeelt over het breedbeeld scherm?
Plasma heeft geen vierkante pixels, maar rechthoekige. Hierdoor is het ondanks de 4:3 reso een breedbeeldtelevisie. Ikzelf heb overigens de Panasonic 42pv62 = 42pv60 (999 euro bij de Mediamarkt) en ben er zeer tevreden over!!
Pagina: 1