Ik heb een .txt-bestand waarin een adressenbestand staat. Deze moet in een database gezet worden, echter heb ik het volgende probleem:
Ik heb de volgende code:
Nou is het probleem, dat als bijvoorbeeld tussenvoegsel leeg is, hij deze niet als een lege string wegschrijft in de database, maar hij pakt het volgende argument (in deze dus roepnaam) en plaatst deze in de kolom tussenvoegsel.
Het txt-bestand is gescheiden mbv tabs (zoals ik ook zoek op '\t' als token...)
Hoe kan ik voorkomen dat dit gebeurt?
Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| $fb = $filename; $fopen = fopen($fb,"r"); while(!feof($fopen)){ $data = fgets($fopen,filesize($fb)); $tok = strtok($data,"\t"); while($tok !== false){ $teller = 0; while($teller<16){ $array[$teller] = str_replace("'","",$tok); if ($array[$teller]=='') $array[$teller]="-"; $teller++; $tok = strtok("\t"); }//while mysql_query("INSERT INTO $tabel (bondsnummer,achternaam,voorletters,tussenvoegsel,roepnaam,straat,huisnummer, postcode,woonplaats,land,telefoon,mv,geboortedatum,enkel,dubbel,emailadres) VALUES ('$array[0]','$array[2]','$array[1]','$array[3]','$array[4]','$array[5]','$array[6]','$array[7]','$array[8]','$array[9]' ,'$array[10]','$array[11]','$array[12]','$array[13]','$array[14]','$array[15]')") or die(mysql_error()); }//while }//while |
Nou is het probleem, dat als bijvoorbeeld tussenvoegsel leeg is, hij deze niet als een lege string wegschrijft in de database, maar hij pakt het volgende argument (in deze dus roepnaam) en plaatst deze in de kolom tussenvoegsel.
Het txt-bestand is gescheiden mbv tabs (zoals ik ook zoek op '\t' als token...)
Hoe kan ik voorkomen dat dit gebeurt?