Toon posts:

MSI P6N / E6600 / Corsair TWIN 2048 (2 reepjes) 6400 hangt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond dames en heren!

Ik heb zojuist nieuwe basis onderdelen voor mijn verouderende systeempje gehaald. Nu is ie wel redelijk up to date, ik kom alleen nergens!

Onderdelen :

Moederbord : MSI P6N SLI (nVidia 650i Chipset)
CPU : Intel E6600
Geheugen : 2x 1024 MB DDR XMS2 6400
Videokaart : EVGA nVidia 8800 GTS 320mb
HDD's : 2x 320 + 1x 200 (alle sata)
Geluid : Creative X-fi Xtreme Music
Voeding : CoolerMaster 550 Active Power (ofzoiets)

Probleem :

Na het booten van het nieuwe systeem in bios staat alles op standaard, geen geclock (doe ik eigenlijk niet). Na een doorstart naar windows (was aan het opruimen) hoorde ik een aantal piepjes. Uiteraard werkt windows niet, wilde ook net een verse install doen, maar verbaasde me toch even.

Ik doe mijn XPSP2 cd in het bakkie en voila setup starte. Echter bij een bepaald punt voor het kiezen van schijven hing het systeem zonder piepjes, toch ratelde de harde schijven een vast klein cyclus.

Verbaast sloot ik het systeem af en trok de 200gb HDD kabel uit zijn socket. Opnieuw geboot, install van CD en hij hangt weer bij 'starting windows' in de blauwste balk onderaan.

Poging 3; Dit maal haalde ik de 2x 320gb los en stak de 1x 200gb kabel weer in de HDD. Install ging verder maar bij 48% van copying hangt de install weer.

Ik ben benieuwd wat het kan zijn. Ik heb het hele forum al af-gesearched inclusief het hang topic - geen oplossing kunnen vinden. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Jonny

Edit; Voeding geadd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 20:21 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Brakke CD?

Pak eens een andere CD-rom drive ( of DVD )

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis bedankt voor de reactie! Ik heb diverse CD's geprobeert, ook even memtest gedraaid. Die hangt bij een test, echt geen progress meer, maar het plusje links boven knippert nog wel plus een underscore _ links ergens.

Masterminds, help me out please! :))

• Tomfish
Naja, ik geloof niet dat hier een 'Mastermind' voor nodig is om een conclusie te trekken:
Je geheugen is niet helemaal lekker meer, Staan alles nog steeds op defaults in de bios ( geen OC ). Probeer het anders eens met één reepje, zo kan je ondekken welk reepje van de twee de boosdoener is.

Werderom, succes

Edit:
Vergeet ik iets :X
Welkom op GoT :+

[ Voor 7% gewijzigd door Tomfish op 16-06-2007 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank u voor het welkom, u hoort morgen van mij!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ander geheugen geprobeert, zelfde probleem. De bios die erop zat was de eerste versie. Via Floppy heb ik hem geflashd naar de allerlaatste versie, nog steeds zelfde probleem.

Ik heb het geheugen aangepast naar 5-5-5-12, ook 533 geprobeerd naast de stock 800. Voltage geprobeerd van 1.8 tot 1.95 - het maakt allemaal niets uit.

Wat een geweldige ervaring dit weekend! Ik zit te denken om het moederbord te retourneren alleen zijn niet alle bedrijven even makkelijk als MyCom :(.

• Tomfish
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:12:
Ik heb inmiddels ander geheugen geprobeert, zelfde probleem. De bios die erop zat was de eerste versie. Via Floppy heb ik hem geflashd naar de allerlaatste versie, nog steeds zelfde probleem.

Ik heb het geheugen aangepast naar 5-5-5-12, ook 533 geprobeerd naast de stock 800. Voltage geprobeerd van 1.8 tot 1.95 - het maakt allemaal niets uit.

Wat een geweldige ervaring dit weekend! Ik zit te denken om het moederbord te retourneren alleen zijn niet alle bedrijven even makkelijk als MyCom :(.
Mycom...Naja, zeg ik verder geen woord over.

Natuurlijk kan je het boordje gewoon retourneren, hij functioneert immers niet naar behoren, dus wat zou de reden zijn dat het niet mag?

Verwijderd

heb ooit iets soortgelijks gehad met de MSI P965 Neo van een vriend. bleek zijn harddisk te zien die DOA was.
nuja lijkt me sterk dat al je harde schijven stuk zijn.
waarschijnlijk heb je gewoon een brak moederbord gekregen. gewoon als DOA terug sturen
Pagina: 1