Hoe krijg ik nieuwe modem op switching hub aan het werk

Pagina: 1
Acties:

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-03 10:23
Ik had een vraagje over een netwerk bij ons bedrijf. Het is een klein bedrijf met verschillende internetaansluitingen. Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een zyxel 655h-33 modem/router, een cisco pix 501 firewall en een switching hub (correct me if I'm wrong) Centrecom FH716SW (16 aansluitingen).

Omdat we nu adsl2+ hebben gekregen, hebben we ook een cheapass siemens modem erbij gekregen. Deze moet dus worden geinstalleerd, mijn probleem is dat als ik alles bypass en het direct op de switching hub zet, het niet werkt. Het werkt wel als ik het op 1 computer aansluit.

Ik wil de gegevens van de oude modem wel handmatig overzetten naar de nieuwe maar ik kan er niet in omdat de vorige beheerders het interne adres hebben veranderd. Nu vraag ik me af wat ik kan doen om het op te lossen?

1. Op de een of andere manier toch in de oude modem komen en dit kopieeren naar de nieuwe (ik weet zelf niet hoe dat moet).
2. Of gewoon het netwerk handmatig configureren (kan iemand me hints geven hoe ik dit dan moet aanpakken?)

Zoals jullie kunnen zien heb ik er niet veel verstand van. Ik zou het wel graag willen leren, dus als jullie geen zin hebben om het uit te leggen, hebben jullie dan misschien een bruikbare link?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je zegt het zelf eigenlijk al. Je had een modem/router en nu alleen een modem. Je mist dus een router.

Oude modem hergebruiken is het simpelst/voordeligst.

[ Voor 21% gewijzigd door Gizz op 16-06-2007 20:02 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-03 10:23
Oh sorry het is gewoon een modem/router. Maar wat ik dus bedoel is als ik hem gewoon normaal aansluit, zoals de vorige modem/router+firewall. Wat moet ik dan als instellingen gebruiken om het te laten werken? Want nu werkt het nog niet?