A8R-MVP kan niet overclocken

Pagina: 1
Acties:

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb sinds kort een A8R-MVP aangeschaft, nadat mijn A8N-E was doorgebrand. Maar ik kan met die A8R helemaal niet overclocken. Met mijn A8N kreeg ik mijn a64 3200+ op 2,6 gig stabiel. Maar bij de A8R kan ik de CPU Frequency niet aanpassen, en als ik de multiplier verhoog naar 13x (ipv 10x) wordt de CPU 2005 Mhz, ipv 2600. Ik heb de nieuwste bios en drivers, en alles is handmatig ingesteld, voltages staan goed enzo.
Edit: mijn GPU Frequency kan ik trouwens ook niet aanpassen. Voor zowel de GPU als CPU staat er wel in de bios "Enter - Press to update" (ofzoiets), dus de bios vind dat het wel kan, alleen gebeurt er niks als ik op enter druk...

Een voordeel tov de A8N is dat ik nu mijn geheugen wel op 400 Mhz kan draaien. Misschien moet ik die op 333 zetten om mijn CPU te overclocken? Dit lijkt me niet het probleem, want ik kan de CPU Frequency niet eens met 1 verhogen.

Specs:
A8R-MVP
a64 3200+
X1950XT 256 MB
Tagan 420 Watt
2 gig OCZ Platinum
250 gig Seagate SATA
DVD-brander en -speler
Windows XP x64

Iemand die dit probleem kent en kan oplossen?

[ Voor 12% gewijzigd door WingsOfFury op 16-06-2007 19:18 ]

Verwijderd

kennen ja (is hier op GoT een draadje erover, niemand raakt ermee op een deftige snelheid). Ik raakte met mijn 4400x2 op 2222mhz, sinds ik een MSI heb met een nForce4 schipset ga ik probleemloos naar de 2750 24/24 stabiel.

Wees blij als je er stabiel mee draait, ik heb 3 A8R-MVP's gehad (heb er nog 1tje liggen trouwens, durf het niet eens in 2dehands te steken omdat ik het miserieborden vind), en geen van de drie kon hier 1 week lang draaien zonder dat de boel crashte. Een vriend van me heeft ook een A8R-MVP in gebruik (was een van de eerste die uitkwam met raid5, vandaar...) en die gaat het bordje ook weggooien en iets bruikbaars in de plaats zetten. Bij hem zit er een probleem met een Logitech DiNovo. Op gelijk welke andere pc werkt die perfect, op dat moederbord aansluiten geeft miserie/intensief gebruik maken van de onboard-chips geeft miserie (middagje lannen is minstens 2 crashen)...

CPU frequency is normaal, je cpu is niet geunlocked, dus dat zal je nooit kunnen. Dat je de bus niet kan verhogen kan kloppen, ik kreeg hem maar naar 202 mhz voor de boel crashte.

(Voor degenen die vermoeden dat het iets met drivers is en dat ik er niet mee kan werken, de pc heeft 2 weken binnen gezeten in de winkel, waar ze vanalles geprobeerd hebben. Ook zij hebben het niet opgelost gekregen. Met het ander moederbord werkt het ineens allemaal perfect, met voor de rest dezelfde configuratie)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 19:23 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:21:
Wees blij als je er stabiel mee draait
Hij loopt wel stabiel ja. Daar zal ik het dan maar mee moeten doen...
CPU frequency is normaal, je cpu is niet geunlocked, dus dat zal je nooit kunnen.
Met excact dezelfde cpu kon ik op de A8N-E wel 2,6 gig krijgen. Dus het lijkt me sterk dat de A8R-MVP mijn cpu in een keer gelocked heeft ofzo :?
Dat je de bus niet kan verhogen kan kloppen, ik kreeg hem maar naar 202 mhz voor de boel crashte.
Ik kan die HELEMAAL niet verhogen. Het is niet zo dat hij crasht bij 201, ik kan hem gewoon niet verhogen in de bios. Die optie is op een of andere manier geblokkeerd...

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 17:32
Hier is idd al een draad over, maar wat echt van belang is dat je het geheugen op 2T command rate zet. Op 1T werkt het bord vrijwel niet, ongeacht welk geheugen!
Verder informatie staat wel in het A8R MVP overclock ervaringen topic.

Overklokken zou wel moeten werken (bij mijn AMD4000 2930 ipv 2400 mhz) maar niet dmv het verhogen van een gelockte multiplier inderdaad... Dat kan niet bij een A64 3200.

anathema