Ik heb sinds kort een A8R-MVP aangeschaft, nadat mijn A8N-E was doorgebrand. Maar ik kan met die A8R helemaal niet overclocken. Met mijn A8N kreeg ik mijn a64 3200+ op 2,6 gig stabiel. Maar bij de A8R kan ik de CPU Frequency niet aanpassen, en als ik de multiplier verhoog naar 13x (ipv 10x) wordt de CPU 2005 Mhz, ipv 2600. Ik heb de nieuwste bios en drivers, en alles is handmatig ingesteld, voltages staan goed enzo.
Edit: mijn GPU Frequency kan ik trouwens ook niet aanpassen. Voor zowel de GPU als CPU staat er wel in de bios "Enter - Press to update" (ofzoiets), dus de bios vind dat het wel kan, alleen gebeurt er niks als ik op enter druk...
Een voordeel tov de A8N is dat ik nu mijn geheugen wel op 400 Mhz kan draaien. Misschien moet ik die op 333 zetten om mijn CPU te overclocken? Dit lijkt me niet het probleem, want ik kan de CPU Frequency niet eens met 1 verhogen.
Specs:
A8R-MVP
a64 3200+
X1950XT 256 MB
Tagan 420 Watt
2 gig OCZ Platinum
250 gig Seagate SATA
DVD-brander en -speler
Windows XP x64
Iemand die dit probleem kent en kan oplossen?
Edit: mijn GPU Frequency kan ik trouwens ook niet aanpassen. Voor zowel de GPU als CPU staat er wel in de bios "Enter - Press to update" (ofzoiets), dus de bios vind dat het wel kan, alleen gebeurt er niks als ik op enter druk...
Een voordeel tov de A8N is dat ik nu mijn geheugen wel op 400 Mhz kan draaien. Misschien moet ik die op 333 zetten om mijn CPU te overclocken? Dit lijkt me niet het probleem, want ik kan de CPU Frequency niet eens met 1 verhogen.
Specs:
A8R-MVP
a64 3200+
X1950XT 256 MB
Tagan 420 Watt
2 gig OCZ Platinum
250 gig Seagate SATA
DVD-brander en -speler
Windows XP x64
Iemand die dit probleem kent en kan oplossen?
[ Voor 12% gewijzigd door WingsOfFury op 16-06-2007 19:18 ]