Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Prepaid + Sim Only

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik ben momenteel op zoek naar een goede nieuwe telefoon. Het gaat niet om welke telefoon maar eerder om de combinatie. Mijn vraag is namelijk het volgende:

Is het mogelijk om een los (prepaid) toestel te kopen en daar dan een sim-only abbonement bij te kopen?

Er is door mij al op veel websites naar gezocht, maar veel wijzer werd ik er niet van

Bij voorbaat dank!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, natuurlijk niet. Pre-paid telefoons zijn per definitie gesimlocked om dat te voorkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 16-06-2007 19:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 08:40

FongWan

The Stormrider ...

De T-mobile prepaids zijn enkel gelocked dus een abbo kaart zal wel werken een een prepaid.
Het moet overgigens wel een abbo van hetzelfde netwerk zijn. Dus T-mobile sim-only in een t-mobile pre-paid pakket. Dat werkt meestal wel.

Bij de overige providers hangt het er maar net van af .... de ene keer werkt het wel de andere keer niet. En dan heb ik het over simkaarten van DEZELFDE provider !!!

KPN abbo in een KPN prepaid, Orange abbo in een Orange pre-paid etc etc etc ...

De ene keer werkt het wel en heb je mazzel en de andere keer werkt het niet omdat die prepaids dubbel gelocked zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door FongWan op 16-06-2007 19:06 . Reden: uitgebreider antwoord ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus gewoon een gok die je neemt dan, er is geen lijst van wel of niet bruikbare toestellen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Los toestel kopen zonder prepaid of abo, dan heb je nooit dit probleem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
CyBeR schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:03:
Nee, natuurlijk niet. Pre-paid telefoons zijn per definitie gesimlocked om dat te voorkomen.
Niet helemaal waar. T-Mobile heeft bijna altijd een enkele simlock erop zitten ipv een dubbele voor prepaid en abo. Als je dus een prepaid koopt van T-Mobile dan wil abo er vaak genoeg ook in werken en kan je dus een simonly van T-Mobile nemen met een prepaid phone. :)

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

T-Mobile heeft in haar assortiment soms helemaal simlock-vrije telefoons, maar meestal enkel gelockte telefoons, waar dus óók een abonnement sim-kaart én een prepaid sim-kaart in kan (van T-Mobile uiteraard)!

• DaannO
Spinvis schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:04:
T-Mobile heeft in haar assortiment soms helemaal simlock-vrije telefoons, maar meestal enkel gelockte telefoons, waar dus óók een abonnement sim-kaart én een prepaid sim-kaart in kan (van T-Mobile uiteraard)!
Dat heeft idd bijna elke provider. Zo is bij KPN vaak de Nokia 1600 simlock vrij en veel toestellen van Qick ook. Maar dat weten de verkopers wel van een winkel en ik raad de ts dan ook aan om die een bezoekje te brengen. :)

• Spinvis

Spinvis

NICE!

wat is ts: Technical Support?

• DaannO
offtopic:
Topic Starter ;)

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Thnks! :)

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:20
Bij KPN en Hi werkt het trouwens ook gewoon onderling.... KPN Prepaid werkt met Hi simkaartje.
T-Mobile kan ik ook bevestigen.

Je zou het evt. bij de winkel kunnen navragen of het gewoon werkt. Zo heb ik nl. bij Primafoon ook gewoon een prepaid toestel kunnen kopen van KPN voor een Hi kaartje. De medewerker zei zelfs, "als het niet werkt, kom je maar terug, dan bel ik voor je naar de helpdesk, en maken ze hem wel kostenloos simlockvrij voor je."

Wanna play?

Verwijderd

Even googlen en je hebt zo een programma om je telefoon te unlocken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ramon156

Even googlen en je hebt zo een programma om je telefoon te unlocken :)
Dat kwam ik ook tegen maar tegelijktijd werd het afgeraden omdat er veel rotzooi tussen zat.

Voor de rest bedankt mensen ik weet nu in ieder geval in welke richting ik de dingen moet zoeken.

Verwijderd

goedkoopste optie:
Zoek een toestel naar smaak die +/- een jaar, tot anderhalf op de markt is.
Koop via via zo'n 1-jaar "oud" toestel van iemand die een nieuw abbo neemt.
Kost je +/- 100 - 125 E en laat 'm unlocken (if needed)
Neem een SIM only abbo, et voila......

(Wordt pas voordelig als je je foon dan meer dan een jaar gebruikt......)

Verwijderd

De meeste prepaid telefoons zijn gesimlocked maar uitzonderingen bestaan. Vraag het dus gewoon even aan de medewerker in de winkel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.