Toon posts:

netwerkprobleem met vista i.c.m. e-switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wellicht hetzelfde probleem als ik al bij een aantal anderen heb gelezen.
Vanmiddag een netwerk (bekabeld) gemaakt van de PC beneden (vista) en twee PC's boven (XP).

Omdat ik een Livebox van Orange heb, schijnt dat niet met een router te werken en heb ik twee e-switches geplaatst: 1 bij de Livebox en 1 boven.
Alles goed aangesloten, internet op de PC's boven werkt probleemloos. Alleen op de vista PC krijg ik nu de melding dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten, terwijl dat wel zo is. Ook als ik alles terugbreng in de oude situatie (zonder netwerk) blijf ik nu die melding krijgen.

Netwerkkaart al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.

Als ik de vista PC boven aansluit, probleemloos internet. Weer beneden... niets.
Zelfs daarom de kabel al vervangen.... ook geen resultaat.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-03 15:26
Kun je die vista niet op 1 kabel zodner switch zetten?

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb ik ook al geprobeerd: de livebox heeft twee aansluitingen. op 1 heb ik de vista gezet en op de andere de twee xp's via switch. Vista PC werkt dan ook niet.
Het gekke is dat als ik de zaak weer aansluit zoals voorheen, dus zonder switches en alleen de vista PC op de livebox, blijf ik dezelfde melding krijgen: dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten.... dus in de oude staat terugzetten lukt niet meer.

Als ik in Vista dan de mogelijkheden bekijk voor het aansluiten van een netwerk, kan ik alleen een draadloos netwerk installeren, en dat moet dus niet.
Bovendien, op de PC's boven wordt ook geen melding gemaakt van een netwerk o.i.d. en daar werkt het perfect.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-03 15:26
Misschien eens de duplex veradneren?

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:19:
nee, heb ik ook al geprobeerd: de livebox heeft twee aansluitingen. op 1 heb ik de vista gezet en op de andere de twee xp's via switch. Vista PC werkt dan ook niet.
Het gekke is dat als ik de zaak weer aansluit zoals voorheen, dus zonder switches en alleen de vista PC op de livebox, blijf ik dezelfde melding krijgen: dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten.... dus in de oude staat terugzetten lukt niet meer.

Als ik in Vista dan de mogelijkheden bekijk voor het aansluiten van een netwerk, kan ik alleen een draadloos netwerk installeren, en dat moet dus niet.
Bovendien, op de PC's boven wordt ook geen melding gemaakt van een netwerk o.i.d. en daar werkt het perfect.
volgens mij werkt er maar 1 ethernet poort op de livebox. de andere is niet in gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost...... het bleek uiteindelijk heel simpel een kabelprobleem te zijn: stekkertjes wel tig keer gecontroleerd, waren wel goed aangesloten toch werkte het niet. Uiteindelijk uit frustratie de tang er nogmaals opgezet en frustratie omgezet in kracht en stevig aangeknepen.... nu werkt het.

Maar bedankt voor het meedenken..... ik heb in elk geval weer een hoop geleerd.

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:18
rauzer schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:34:
[...]

volgens mij werkt er maar 1 ethernet poort op de livebox. de andere is niet in gebruik.
alle utp poorten op de livebox werken zelfs de extra usb aansluiting voor het netwerk.
inpluggen en direct werken zelfs zonder de orange software!!!
Pagina: 1