[Printer] Groene streep over de print

Pagina: 1
Acties:

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Heel apart, ik heb een paralele tweedehands HP Deskjet 710C(inktjet) gekregen, en heb daar, voor een belachelijke hoeveelheid geld, een kleurencardridge voor gekocht.

De eerste paar printjes waren ok, toen een keer een printje met een groene wazige 'sweem' streep overdwars. De print erna was weer ok. Nu heb ik op elke print die groene waas zitten, steeds op dezelfde plek alsof het iets hardware matigs zou wezen.

Mijn vraag is, omdat ik weinig bekendheid heb met printers, of jullie bekend zijn met zo'n probleem? Ligt het aan de hardware, de drivers of aan de inktcardridge? Alvast bedankt voor het meedenken.

PIC! http://img387.imageshack.us/img387/6835/groenesweemfq1.jpg

Ik gebruik de standaard driver, omdat de HP site zegt dat XP de driver voor de printer heeft :P

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:35

momania

iPhone 30! Bam!

Koppen reinigen? En ook zorgen dat het 'afvalbakje' waar de reiniging z'n troep in dumpt schoon/leeg is.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
De inkt is nieuw gekocht, de gehele printer heb ik helemaal schoongemaakt, ook het afvalbakje. Heb al flink wat geprint, meer dan wat de reiniging eruit krijgt volgens mij ^^ En andere delen van de paginas is gewoon scherp en goed van kleur. Bedankt voor je reactie

[ Voor 47% gewijzigd door Gamo op 16-06-2007 18:29 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Toch helpt het om via de software je koppen te reinigen, vooral met dit soort problemen.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Het reinigen van de printkoppen leverde een serie testpagina's op, waarop heel groot stond:

HP Deskjet 720C Series.

Aangezien ik een 710C heb, zal ik hier even naar kijken :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gamo schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:03:
Het reinigen van de printkoppen leverde een serie testpagina's op, waarop heel groot stond:

HP Deskjet 720C Series.

Aangezien ik een 710C heb, zal ik hier even naar kijken :)
Kan gewoon in de driver zitten, niet op letten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
Je printer is een zgn windowsprinter, zo eentje waarbij windows dingen moet zeggen als "Kop naar links, spuitmondje open, spuitmondje dicht, beetje groen, beetje geel, papier stukje schuiven". Je printer heeft totaal geen intelligentie wat dat betreft. Het lijkt mij eerder een software probleem dan een hardware probleem, aangezien de rest van je afdruk gewoon haarscherp is en er alleen op de linkerkant geen zwartdekking is (HP printers spuiten een groenige kleur door je zwart heen om ook mensen die geen kleur gebruiken van tijd tot tijd nieuwe patronen te laten kopen, alhoewel HP beweert dat het is om dieper zwart te krijgen).
Problemen met je patronen zie je in horizontale richting, niet in verticale richting.
Pagina: 1