Toon posts:

Laptop zonder geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Verzoek van een stagair

Een aantal maanden geleden heb ik, vooral voor mijn stage in Spanje, een laptop aangeschaft te weten een Toshiba Satellite a100 812 Op deze laptop was windows vista geinstalleerd maar omdat ik niet tevreden was over dit os heb ik, door anderen, windows xp laten installeren. Het grote probleem is alleen dat ik nu geen geluid meer heb en als liefhebber van films en games is dat best wel vervelend.

Een omschrijving van mijn probleem:
Zoals gezegd heb ik een toshiba satellite a100 812 met onboard geluidskaart. Ik heb, naar ik weet, de juiste drivers geinstallerd van realtek (had later windows zelf nog laten zoeken en kreeg dezelfde drivers). In apparaatbeheer wordt de driver weergegeven maar met een uitroepteken erbij. Als ik vervolgens kijk bij eigenschappen krijg ik de melding apparaat start niet code 10. Bij geluiden en audioapparaten staat geen audioapparaat. Ik heb ook gekeken in mijn bios maar daar staat geen tab met advanced ofzo waar ik mijn geluidskaart op onboard kan zetten. Op de een of andere manier herkent mijn laptop onder xp mijn hele geluidskaart niet. Toen ik nog vista draaide was er geen probleem, ook na opnieuw installeren werkte het geluid direct en was het niet nodig om drivers te downloaden. Heb ook gekeken op de toshiba site maar daar geen drivers gevonden die mij verder kunnen helpen. Verder heb ik de nodige uren googlen erop zitten om te kijken of ik een oplossing kon vinden maar helaas geen resultaat :'( .

Overige info:
Het geluidssysteem is een Toshiba bass enhanced sound system
Chipset van mijn moederbord is een intel945
Naam van mijn moederbord weet ik niet evenals mijn biosversie

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met dit probleem want na een lange werkdag is het best fijn als je en film kan kijken of game kan spelen (gamen gaat wel maar is toch wat minder zonder geluid) Het kan een tijdje duren voordat ik kan reageren op suggesties en mogelijke oplossingen omdat ik vaak aan het werk ben en het draadloos internet op mijn kamer niet altijd even betrouwbaar is. Als er meer informatie nodig is laat het me weten en ik zal kijken of ik het kan vinden.

Alvast bedankt,
Chris

(ps dit is mijn eerste post hier op dit forum dus weet niet zeker of er al andere topics over dit soort problemen zijn en of het in het goede hok staat had niet veel tijd meer want moet weer aan de slag. Laat het maar weten als ik iets fout heb gedaan)